Balıkesir ilindeki önemli kavşakların kapasite yönünden değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET BALIKESİR İLİNDEKİ ÖNEMLİ KAVŞAKLARIN KAPASİTE YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ Füsun ÜÇER Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı : Prof.Dr. Turgut ÖZDEMİR) Balıkesir, 2000 Sürekli artan araç trafiği dolayısıyla ortaya çıkan gereksinimler, yerleşim bölgelerinde yol ağlarının artmasına ve genişlemesine neden olmaktadır. Bunun sonucunda ortaya çıkan trafik akımlarının çatışmaları sorunu, bu çatışmaları en aza indirgemek amacıyla kavşakların düzenlenmesini zorunlu kılmaktadır. Doğal olarak eşdüzey kavşaklarda akımların çatışmaları ve bunun sonucu olarak ortaya çıkan kaza olma olasılığı, trafiğin düzenli akışını sağlamak amacıyla çeşitli önlemlerin alınmasını gerektirir. Kavşak denetimi olarak adlandırılan bu yöntemler, akımların birbirlerine yol verilerek kavşakta zamanı paylaşmalarına yol açar. Söz konusu paylaşımları düzenlemek amacıyla çeşitli araştırma çalışmaları yapılarak önlemler alınabilir. Bu önlemlerin en verimlisi trafik ışıklan aracılığıyla yapılan sinyalizasyondur. Bu çalışmada öncelikle kavşakların düzenlenmesi, trafiğin yönlendirilmesi ve kontrol edilmesi şekline göre kavşak tipleri hakkında bir ön bilgi verilmiştir. Sonra kapasite ifadesi ve sinyalize kavşaklarda kullanılmakta olan Avustralya Yöntemi ile sinyalizasyon konulan açıklanmıştır. Balıkesir ilinde önemli dört kavşak üzerinde gerekli sayım etüdleri yapıldıktan sonra mevcut sinyalizasyon ile olan ortalama gecikmeler Avustralya Yöntemi ile bu kavşakların sinyalize edilmesi durumundaki gecikmeler bulunarak devre süreleri bulunmuştur. Sidra adlı bilgisayar programı kullanılarak sinyalizasyon hesabı yapılmış ve söz konusu kavşaklardaki düzenleme ile ilgili olarak çeşitli öneriler ortaya konmuştur. ANAHTAR SÖZCÜKLER : Kavşak kapasitesi, hacim, sinyalize kavşaklar, Avustralya yöntemi, eşdüzey kavşaklar II ABSTRACT THE EVALUATION OF MAJOR INTERSECTIONS IN BALIKESİR FROM THE VIEW OF CAPACITY Füsun ÜÇER Balıkesir University, Institute of Science, Department of Civil Engineering (M.Sc. Thesis / Supervisor : Prof.Dr. Turgut ÖZDEMİR) Balıkesir - Turkey, 2000 The necessities resulted by continous traffic increase have caused the increase and also widening of roads. Due to this traffic increase, remodification of intersections needs redesigning in order to decrease `complexity of traffic flow`. The possibility of accidents, because of `complexity of traffic flow` at intersections, requires a number of precautions to be taken. Called as `intersection control`, this method requires vehicles be well-timed. Further research studies can be carried out in order to organize timing and to take precautions. One of the most efficient precautions is the one which is done through signalisation. In this study, first knowledge about types of intersection was given from the point of view of organization, direction and control. The Australian technique used at traffic lights intersection and us a capacity expression has also been explained. The number of flowing vehicles was figured out at four important intersection in Balıkesir city center. The findings of this research were compared with the ones of Australian technique research and implications of the study were given as suggestion. KEY WORDS: Intersection capacity, volume, signalised intersection, Australia method, intersections at grade. Ill
Collections