Kent yaşamında çalışan kadının din algısı (Amasya örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Amasya merkez ilçede çalışma hayatında yer alan kadınların normatif-popüler dindarlık algıları ve algı düzeyleri analiz edilerek tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma hayatının, kadınların dini algılama biçimlerine olan etkisi, çalışan bir kadın olmanın dini algıda bir farklılaşma meydana getirip getirmediği, yaş, medeni durum, eğitim durumu, aile tipi, meslek, ekonomik düzey, kişinin dindarlık algılaması, gerek haftalık ve gerekse de mesleki çalışma süresi gibi değişkenlerin dini algıda ne gibi değişmeler meydana getirdiği, dini algının bu değişkenlere göre herhangi bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmada anket metodundan yararlanılmıştır. Bu amaçla hazırlanan anket üç kısımdan oluşmakta olup birinci kısımda örneklemimizin kişisel bilgileri, ikinci kısımda örneklemimizin dini algılarına etki eden faktörlerin yer aldığı dini algı faktörleri anketi üçüncü kısımda ise Çoştu (Çoştu,2011:126-130) tarafından geliştirilen `Dini Yönelim Ölçeği` yer almaktadır. Bu ölçek, 0.87 güvenirlik değerine sahip olup beşli likert tipinde hazırlanmış 37 maddeden oluşmaktadır.Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 15.0 (Statistical Package For Social Sciences) Windows paket programı'ndan istifade edilmiştir. Anketin yanında gözlemden de yararlanılarak çalışan kadınların din algılarında farklılaşmaya sebep olan nedenler üzerinde durulmaya çalışılmıştır.Araştırma, Amasya merkez ilçede çalışma hayatında yer alan 226 kadın üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda, Amasya merkez ilçede çalışma hayatında yer alan kadınların dindarlık algılarının normatif yönde eğilim gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Amasya, Din, Dindarlık, Normatif Ve Popüler Dindarlık, Nicel Araştırma. In this research, normative-popular religion perception and levels of perception of women who took part in business life in the center of Amasya are tried to be recognized by analyzing. The effects of life on women's religion perception, whether being a business woman brings differences on perception of religion, age, martial status, family type, job, economical condition, the perception of religion of the person, changes on not only weekly but also duration of working what effect they make on the religious perception, whether the religious perception vary on these changes or not are survey. In the research questionnaire method is utilized. The questionnaire which focuses on this purpose comes in three parts. In the first section personal information of example. In the second section the factors which have effect on religious perception. In the third section the scale of religious tendencies which was introduced by Çoştu takes place. The scale consists of 37 items which was prepared in 0,87 reliability.During the assessment of the datum which has been attained in the research has been utilized SPSS 15.0 (Statistical Package For Social Sciences) Windows package software.Besides the questionnaire by utilizing observation method the reasons which play a role on the differences of working womens' religious perception.The research has been carried out 226 women who take part in the business life in the center of Amasya. At the end of the research, perception of the religion of the women who take parts in business life in the center of Amasya has been detected that the women have normative tendencies.Key Words: Amasya, Religion, Religiousness, Normative and Popular Religiousness, Quantitative Research.
Collections