İmam hatip lisesi öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Çorum İl Milli Eğitim Müdürlüğü' ne bağlı İmam Hatip Liseleri'nde eğitim görmekte olan 12. Sınıf öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri bazı değişkenler açısından analiz edilmiştir. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığı Çorum İl Milli Eğitim Müdürlüğü' ne bağlı İmam Hatip Liseleri' nde eğitim görmekte olan 12. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise 434 (dört yüz otuz dört) 12. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Öğrencilerin benlik saygısı düzeylerini belirlemek amacıyla Rosenberg (1965) tarafından oluşturulmuş ve Çuhadaroğlu (1986) tarafından Türkçeye aktarılmış olan Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların değişkenlerinin tespit edilmesi için ayrıca öğrencilerden kişisel bilgi formu doldurmaları talep edilmiştir. Bu bilgi formu öğrencilerin cinsiyet, kardeş sayısı, anne eğitimi, anne iş durumu, anne mesleği, baba eğitimi, baba iş durumu, baba mesleği, ailenin ekonomik durumu, bireylerin fiziki özellikleri, not ortalamaları, sağlık sorunu durumları, ebeveynlerin birliktelik durumu, anne ve baba tutumlarıyla katılımcıların yaşamlarını çoğunlukla geçirdikleri yer değişkenlerini belirlemeyi hedeflemiştir. Kişisel bilgi formundaki değişkenler genellikle kategorik verilerden oluşmaktadır. Araştırma verileri SPSS 26 versiyonu kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın analizlerinden önce elde edilen verilerin dağılımının normal olup olmadığına bakılmıştır. Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği (RBSÖ) ile elde edilen verilerin normal dağılıma sahip olup olmadığını test etmek için veri normalliğini analiz etme amacıyla faydalanılan üç analiz sırasıyla Skewness-Kurtosis, Kolmogrov-Simirnov ve Histogram grafiği analizleridir. Veri dağılımının non-parametrik olarak saptanması sebebiyle değişkenler ile öğrencilerin benlik saygısı düzeyi arasında ilişkinin olup olmadığını ölçmek amacıyla Mann-Whitney-U ve Kruskal-Wallis Testi uygulanmıştır. Elde edilen bulguların ışığında uygulamalara ve araştırmaya yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur In this study, self-esteem levels of 12th grade students attending Imam Hatip High Schools in Çorum Provincial Directorate of National Education were analyzed in terms of various variables. The population of the study consisted of 12th grade students studying in Çorum Provincial Directorate of National Education Imam-Hatip High School in 2018-2019 academic year. The sample consisted of 434 (four hundred thirty four) 12th grade high schoolstudents. The Rosenberg Self-Esteem Scale, which was developed by Rosenberg (1965) and translated into Turkish by Çuhadaroğlu (1986), was used to determine the self-esteem levels of the students. In determining the variables of the participants, students were asked to fill in a personal information form. This information form aimed to determine students' gender, number of siblings in their family, mother's education, mother's job status, mother's profession, father's education, father's job status, father's profession, economic status of the family, physical characteristics of individuals, GPAs, health problems, parents' marriage status, the attitudes of parents and the place where the participants mostly spent their lives. Data were analyzed using SPSS 26 version. Before the analysis of the study, it was examined whether the distribution of the data was normal or not. In order to test whether the data obtained with Rosenberg Self-Esteem Scale (RBSI) had normal distribution, three analyzes which were used to analyze the data normality were performed Skewness-Kurtosis, Kolmogrov-Simirnov and Histogram graph analyzes respectively. In order to determine whether there is a relationship between variables and students' self-esteem level because of non-parametric distribution of data; MannWhitney-U and Kruskal-Wallis Tests were performed. In the light of the findings, various suggestions were made for applications and research.
Collections