Lise fizik dersleri içerikleri ile eğitim ve fen fakültesi fizik alan dersleri içeriklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET LİSE FİZİK DERSLERİ İÇERİKLERİ İLE EĞİTİM VE FEN FAKÜLTESİ FİZİK ALAN DERSLERİ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Aysel MERGEN (KOCAKULAH) Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanları : Yrd.Doç.Dr. Ömer GEMİCİ, Prof.Dr. Nevin SAYLAN) Balıkesir, 2000 Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Fizik Eğitimi Anabilim Dalı alan bilgisi derslerinin değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaçla, yeniden yapılanmadan önce Necatibey Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Bölümü alan bilgisi ders içerikleri ile yeniden yapılanma sonucu Fen Edebiyat Fakültesi kodlu olarak verilen Fizik Eğitimi Bölümü alan bilgisi derslerinin içerikleri birbirleriyle karşılaştmlmıştır. Ayrıca her iki programda bulunan alan bilgisi ve laboratuvar derslerinin içerikleri, genel ortaöğretim programındaki fizik derslerinin içerikleri ile karşılaştırılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup var olan bir durumu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Her iki fakültenin ders içerikleri, öğretim elemanlarının ders notlan ve kullanılan kaynaklarla, öğrencilerin ders notlan göz önüne alınarak işleniş sırasına göre belirlenmiştir. Ardından her iki fakültede ortak olan alan bilgisi dersleri hazırlanan çizelgeler yardımı ile karşılaştırılmıştır. Lise fizik derslerinin ve laboratuvar uygulamalarının içerikleri ise hazırlanan 4'lü ölçek yardımıyla her iki fakültenin alan bilgisi dersleri ile karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmalardan elde edilen sonuçlar yüzdelik oranlar şeklinde ifade edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, her iki fakültenin alan bilgisi ders içeriklerinin büyük bir kısmının ortak olduğu, Necatibey Eğitim Fakültesi'nde ve Fen Edebiyat Fakültesi'nde verilen alan bilgisi ders içerilerinin çoğunluğunun lise programı ile örtüşmediği, her iki fakültedeki laboratuvar derslerinin yetersiz olduğu ve yeniden yapılanmanın Fen Edebiyat Fakültesi programlan değerlendirilip bir düzenleme getirilmeden başlatıldığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında, öğretmen yetiştirmeye yönelik fizik programlarının planlanması ve geliştirilmesi ile ilgili öneriler sunulmuştur. ANAHTAR SÖZCÜKLER: öğretmen yetiştirme / yeniden yapılanma / program değerlendirme / ders içerikleri / lise fizik programı ABSTRACT A COMPARISON OF THE SECONDARY SCHOOL PHYSICS CURRICULUM CONTENTS WITH PHYSICS SUBJECT AREA CONTENTS IN EDUCATION AND SCIENCE FACULTIES Aysel MERGEN (KOCAKÜLAH) Balıkesir University, Institute of Science, Department of Physics Education (M. Sc. Thesis / Supervisors: Asist. Prof. Ömer GEMİCİ, Prof.Dr. Nevin SAYLAN) Balıkesir-Turkey, 2000 The purpose of this study is to evaluate the courses given in Balıkesir University Necatibey Education Faculty (NEF) at Physics Education Department in the Field of Secondary Science and Mathematics Education. Course contents in Necatibey Education Faculty at Physics Education Department before the National Education Development Project launched are compared with course contents in Faculty of Science and Literature at Physics department after the related project launched. This task is extended with the comparison of both faculties subject area and laboratory course contents with the lesson contents in secondary science physics curriculum. This study reports the current situation in two faculties by examining then- course contents. In doing this, course notes belong to lecturers, their textbook sources are inspected and students' exercise books are photocopied with consent from their notebooks. Having defined the course contents according to order of teaching, the common courses in both faculties are compared. Contents of subject area and laboratory courses are also compared with two faculties' courses by creating a four-scale instrument. The results are presented in percentages and discussed. Results of this study suggest that while the majority of the subject area course contents in both faculties are common neither Necatibey Education Faculty nor Science and Literature Faculty's those subject area course contents are compatible with secondary science curriculum. In addition, laboratory courses in both faculties are found to be insufficient in terms of the number of courses in a week. Furthermore, it can be concluded that National Education Development Project is launched without evaluating and improving Science and Literature Faculties curriculum. In the light of the findings, implications for planning and improving physics curriculum in relation to teacher education are discussed. KEY WORDS: teacher education / National Education Development / curriculum evaluation / lesson-course contents / secondary science physics curriculum m
Collections