İslam siyaset felsefesinde neo-selefi akımın eleştirelanalizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar hayatlarının en güzel anlarını zihinlerinde dondurarak, o günlerini tekraryaşamak, mümkünse o güne geri dönmek, bunu da yapamıyorsa o zamanın içindeymişgibi yaşamak isterler. Hz. Peygamber dönemi ve sonraki üç nesil dönemi için pek çokMüslüman kesim o zamana özlem duymaktadır. Üstelik o zamanı hiç yaşamamışolmalarına rağmen. Günümüzde İslam'ın, sözde `Altın Çağ`ına duyulan hasretduygusu, zamanın ruhu görmezden gelinerek, Taliban, el-Kaide, el-Nusra, eş-Şebab,IŞİD/DAEŞ ve Boko Haram gibi grup/örgüt/cemaatlar tarafından suiistimaledilmektedir. Sonucunda ise İslam'a karşı dünyaya yayılan `İslam korkusu` ortayaçıkmıştır. Bu durumdan ise, enerji arz ve üretim merkezlerinin kontrolünü ele geçirensömürgeci ülkeler ve çokuluslu şirketler fayda sağlamıştır.Barış ve esenlik anlamına gelen İslam, bilinçli olarak savaş/terör/korkukelimeleriyle kullanılmaktadır. Siyaset felsefesinin de konusu olan ahlak, adalet, eşitlik,özgürlük, tevazu ve hoşgörü ilkelerine sahip olan İslam, bugün Osmanlı Devleti'ninyıkılış döneminde siyasi ve itikadi açıdan son derece etkin olan Vahhabilik öğretisinintemel özelliklerinden tekfirci, ötekileştirici, dışlayıcı ve şiddet yanlısı gibigösterilmektedir.Bu tez çalışmamızda amaç, tarihte bilinen Selefilik kavramı ile günümüzSelefilik'inin (Neo-Selefilik) aynı anlamda kullanmanın tutarlılık derecesini müzakereetmektir. Bunun öncesinde ise, Selefi zihniyetin ait olduğu toplumun İslam öncesi veİslam sonrası yaşamını inceleyerek, başta Ortadoğu olmak üzere tüm dünyada yaşanansorunların çözümü için konunun kökenine inmek ve kodları anlamak gerekmektedir. People wants to live the most beautiful moments of their lives in their minds bypausing those moments, to live those days again, to return to those days if possible, andto live as if they cannot even do it they would just imagine as if they are actually livingin those days . Some Muslims segments are yearning for the period of the Holy ProphetSAW and the next three generations despite of the fact that they never lived that time.Today, the sense of longing for the so-called Golden Age of Islam, is being abused bythe groups / organizations / communities such as Taliban, al-Qaeda, al-Nusra, Ash-Shabab, ISIS and Boko Haram. As a result, the fear of Islam has spread to the worldagainst Islam. In this case, colonial countries and multinational corporations, which takecontrol of energy supply and production centers, exploit the situation and get their ownbenefits.Islam, meaning peace, is consciously used with the words war / terror / fear.Islam, which is the subject of political philosophy, has the principles of morality,justice, equality, freedom, humility and tolerance. Today, Islam is shown to be thepredator, alienator, exclusionist and violent one of the characteristics of Wahhabism.In this thesis, the aim is to explain that the concept of Salafism known in historyand today's Salafism (Neo-Salafism) do not have the same meaning. Prior to this, it isnecessary to examine the pre-Islamic and post-Islamic life of the society in which theSalafist mentality belongs, and to understand the cultural codes and the origin of theissue in order to solve the problems in the whole world, especially in the Middle East.
Collections