Fiziksel aktivite merkezlerine gelen bireylerin hizmet kalite beklentisi ve motivasyonlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ORAK, Muzaffer Emir. Fiziksel Aktivite Merkezlerine Gelen Bireylerin Hizmet Kalite Beklentisi ve Motivasyonlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Çorum, 2017.Bu çalışma, fiziksel aktivite merkezi müşterilerinin hizmet sunumuna yönelik beklentilerini tespit etmek ve bazı demografik özelliklere göre serbest zaman motivasyonları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın evrenini Karabük ilinde yaşayan ve fiziksel aktivite merkezlerine gelen bireyler oluştururken, araştırma örneklemini ise rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 155 kadın (Ortyaş=24,83±5,18) ve 201 erkek (Ortyaş=23,50±7,34) toplam 356 (Ortyaş=24,08±6,52) yetişkin birey oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak; bireylerin serbest zaman motivasyonlarını belirlemek amacıyla Pelletier, Vallerand,. Blais ve. Brière tarafından geliştirilen ve Mutlu (2008) tarafından Türkçe geçerlik-güvenirlik çalışması yapılarak adaptasyonu sağlanan `Boş Zaman Motivasyon Ölçeği` kullanılmıştır. Katılımcıların fiziksel aktivite merkezlerine katılan bireylerin hizmet kalite beklentisini ölçmek amacıyla Lam'ın (2000) geliştirdiği, Gürbüz ve arkadaşları (2004) tarafından Türkçeye uyarlanıp geçerlik güvenirlik çalışması yapılmış olan `Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada tanımlayıcı istatistik dışında, çıkarımsal istatistiği ve farklılığı tespit etmek amacıyla ön koşulu olan homojenlik ve normal dağılım koşulları için One-Sample Kolmogrorov-smirnov Testi uygulanmıştır. Normal dağılım koşullarının yerine geldiği testlerde parametrik testlerden Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Tamhane's T2 analizi uygulanmıştır. Normal dağılım koşullarının yerine gelmediği testlerde ise Non-parametrik testlerden olan ve 2'den fazla gruba sahip olan değişkenler için Kruskal Wallis analizi, 2 gruba sahip olan değişkenler için gruplar arasındaki farklılığı tespit etmek amacıyla Mann Whitney-U analizi ve aralarındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek için ise Spearman's Rho korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. İstatistiksel verileri değerlendirmek için SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır.Sonuç olarak; hizmet kalitesi beklenti ve serbest zaman motivasyon ölçekleri cinsiyet, eğitim, meslek grupları ve bireylerin üyelik süresine göre anlamlı farklılık saptanmıştır. Serbest zaman motivasyon ölçeği ile yaş ve gelir durum arasında negatif doğrusal ilişki mevcuttur. Hizmet kalitesi beklenti ölçeği ile arasında pozitif doğrusal ilişki mevcuttur. Serbest zaman motivasyon ölçeği ve hizmet kalitesi ölçeği arasında ise pozitif doğrusal bir ilişki olduğu saptanmıştır. Anahtar Kavramlar: Fiziksel Aktivite, Hizmet Kalite Beklentisi, Serbest Zaman Motivasyonu ORAK, Muzaffer Emir. The Examination of Service Quality Expectations and Motivations of Individuals Coming to Physical Activity Centers, Master's Thesis, Çorum, 2017.This study aims to determine the expectations of physical activity center customers towards gym's services and to study its correlation with the customers' leisure time motivations according to some demographic features. The research population consists of individuals who live in Karabük and go to physical activity center. The research sample consists of 155 female (Avgage=24,83±5,18) and 201 male (Avgage=23,50±7,34) total of 356 adults (Avgage=24,08±6,52) who were chosen by random sampling method.`Leisure Motivation scale` which was developed by Pelletier, Vallerand,. Blais and. Brière to determine individuals leisure motivation and was adapted by the study of Turkish validity-credibility by Mutlu (2008) was used as the data collecting tool. In order to measure the quality expectations of the individuals who go to physical activity center, `Service Quality Assessment Scale` which was developed by Lam (2000) and was adapted by the study of Turkish validity-credibility by Gürbüz and his Friends (2004) was used. In the study, besides descriptive statistics, inferential statistics and in order to determine the differences, prerequisite homogeneous and normal distribution One-Sample Kolmogrorov-smirnov Test was used. Two of the parametric tests; unidirectional Variance Analysis (ANOVA) and Tamhane's T2 Analysis were applied in the tests which normal distribution conditions are met. The tests which normal distribution conditions are not met, non-parametric tests were used. They are Kruskal Wallis analysis for variables have more than two groups, Mann Whitney-U analysis for variables which have 2 groups and to determine the correlation between these two analysis; Spearman's Rho correlation analysis were used. SPSS 22.0 program were used to assess the statistical data.As a conclusion, with Service Quality Expectation and Leisure Time Motivation scales, significant differences were determined in terms of sex, education, occupation and membership duration. There is a negative linear correlation between leisure time motivation scales and education, age, income state. There is a positive linear correlation between service quality and expectation scale. Positive linear correlation was determined between leisure time motivation scale and service quality scale.Keywords: Physical Activity, Service Quality Expectation, Leisure Time Motivation
Collections