İnternet bağımlılığı ile fiziksel uygunluk düzeyleri ve problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; ortaokul ve lise öğrencilerinin fiziksel uygunluk düzeyleri ile internet bağımlılığı ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Çalışmaya, Nevşehir Özel Doğa Koleji'nde öğrenim görmekte olan öğrencilerden, katılıma gönüllü olan 197 öğrenci (98 erkek ve 99 kız) iştirak etmiştir. Deneklerin fiziksel uygunluk düzeyleri EUROFIT test bataryası ile, internet kullanım düzeyleri Balta ve Horzum'un (2008) geliştirdiği `İnternet Bağımlılığı` ölçeği ile ve problem çözme becerileri de travers uygulaması ile ölçülmüştür. Çalışmanın yapılabilmesi için gerekli Etik Kurul izni Hitit Üniversitesi Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulu'ndan ve kurum izni Doğa Koleji'nden yazılı olarak alınmıştır. Katılımcıların velilerinden bilgilendirilmiş veli olur formunu imzalamaları istenmiştir. Elde edilen verilerin normal dağılıma uygunluğunun test edilmesi için Kolmogorov-Smirnov testi kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerin yapılabilmesi için SPSS 22.0 paket programı kullanılmış; betimleyici istatistikler ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde tabloları şeklinde verilmiştir. Gruplar arasındaki farkların incelenmesi için bağımsız örneklem t testi ile Fischer's Exact testi, değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesi için ise Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatiksel olarak analiz edilmesi sonucunda, internet bağımlılığı puanlarının cinsiyete farklılık göstermediği bulunmuştur. Okul düzeylerine göre internet bağımlılığı puanları arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Deneklerin travers testi süreleri ile fiziksel uygunluk unsurları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Erkek deneklerin problem çözme becerilerinin, kızların problem çözme becerilerinden daha iyi olduğu bulunmuştur. Erkek deneklerin internet bağımlılığı puanları ile travers testi süresi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmamasına karşın, kızlarda negatif yönlü ve istatiksel olarak anlamlı bir ilişkinin var olduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, deneklerin internet bağımlılığı puanlarının fiziksel uygunluk düzeylerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farka neden olmadığı, kız öğrencilerin internet bağımlılığı puanlarının artmasına bağlı olarak, travers sürelerinde azalma gerçekleştiği bulunmuştur. Bu sonucun, erkek ve kız öğrencilerin internet bağımlılığı puanlarının benzer olmasına karşın, farklı odak noktalarına sahip olmaları nedeniyle ortaya çıkmış olabileceği değerlendirilmektedir. Bu çalışmanın daha fazla katılımcı ile tekrar edilmesinin, bu çalışmadan elde edilen bulguların test edilmesi ve literatüre katkı sağlama açısından faydalı olacağı değerlendirilmektedir. The aim of this study is to evaluate the relationship between the level of physical fitness of secondary and high school students and internet addiction and problem solving skills. 197 students (98 boys and 99 girls) aged between 11-17 years who were studying at Nevşehir Private Doga College participated voluntarily. The physical fitness levels of the subjects were measured by the EUROFIT test battery, the internet usage levels were measured by a questionnaire developed by Balta and Horzum (2008) and the problem solving skills were measured on a traverse course setup. Prior to the study, the permission of the Ethics Committee was taken from the Hitit University Non-Invasive Research Ethics Committee and written permission was obtained from Doğa College Management and the Voluntary Consent Form from the participants' legal guardians. The data were analyzed by using SPSS 22.0 statistical analysis program. Descriptive statistics were given as means and standard deviations, frequency and percentage tables. Independent samples t test, chi-square test and Pearson's correlation coefficient (r) were used to analyze data. According to the results, the subjects' internet addiction level was found to be `average internet users`. Male subjects were found to be advantageous to their female counterparts in problem solving skills. There was no correlation between physical fitness components and internet addiction (p>.05) but there was a negative and low level relationship between internet addiction and problem solving skills (r=-.17; p<.05). Internet addiction scores did not differ by gender [t(195=-.80; p=.42], and there was no difference between internet addiction scores by educational level (secondary school vs. high school) [t(195)=-1.603; p=.11]. As a result, it was concluded that there was no relationship between the physical fitness levels of the subjects and internet addiction levels of the subjects but the problem solving ability was negatively affected as the level of internet addiction increased. The reason to this was thought to be the difference between the focus points of the subjects. It is recommended to conduct similar researches on another groups to test the findings of this study. It will also contribute to the literature.
Collections