Yapısalcı (constructivist) öğrenme modelinin çekirdek kimyası öğretiminde uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET YAPISALCI (CONSTRUCTİVİST) ÖĞRENME MODELİNİN KİMYA EĞİTİMİNDEKİ UYGULAMALARI Berna BÜLBÜL Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Canan Nakiboğlu) Balıkesir, 2001 Bu çalışmada, Yapısalcı (Constructivist) Öğrenme Modeli' nin `Çekirdek Kimyası` ünitesinin öğretiminde kullanılmasının, öğrenci başarısına etkisi incelenmiştir. Çalışma sırasında, öğrencilerde bu ünite ile ilgili kavram yanılgıları ve anlama eksiklikleri de gözlenmiştir. Bu amaçla hazırlanan teşhis testi ile `Çekirdek Kimyası` ünitesine yönelik anlama eksiklileri ve kavram yanılgıları belirlenerek, bunların nedenleri araştırılmıştır. Çalışma üç bölümde yapılandırılmıştır. İlk bölümde, Balıkesir İli Merkez İlçesi 1998-1999 eğitim- öğretim yılında öğrenim gören bir Lisenin 1. sınıflarından iki sınıfa `Çekirdek Kimyası` (Radyoaktivite) ünitesi iki ayrı yöntemle işlenerek, (Geleneksel Yöntem ve Yapısalcı Kuram temel alınmış yöntem) Yapısalcı Kuramın temel alındığı yöntemin, öğrenci başarısı üzerine etkisi değerlendirilmiştir ve bu yöntemin daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde Balıkesir İli Merkez İlçesi lise 2. sınıflarında öğrenim gören dört okuldan sekiz sınıfa `Çekirdek Kimyası` ünitesi ile ilgili yanlış kavrama testi uygulanarak öğrencilerin bu ünite hakkındaki kavram yanılgıları ve anlama eksiklikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise bu kavram yanılgıları ve anlama eksikliklerinin kaynakları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, çalışmanın 2. bölümündeki aynı öğrenci grubu ve bu grubun öğretmenlerine anketler uygulanmıştır. Sonuç olarak bu anlama eksikliklerinin kaynağında büyük ölçüde ön bilgilerin ve kullanılan yöntemin bulunduğu, bunlara biraz da olsa kitaptan kaynaklanan hataların neden olabileceği, belirlenmiştir. Bu anlama eksikliklerinin ve kavram yanılgılarının giderilmesinde, yönelik olarak Yapısalcı Kuramın kullanıldığı yöntem ve bu yönteme uygun tekniklerin kullanılarak ders işlenmesi önerilmiştir. Anahtar kelimeler: Yapısalcı Öğrenme Modeli,Kavram Yanılgısı, Anlama Eksikliği, Çekirdek Kimyası. ABSTRACT APPLICATION IN THE CHEMISTRY EDUCATION OF CONSTRUCTTVIST LEARNING MODEL Berna BÜLBÜL Balıkesir University, Institude of Science, Department of Chemistry Education ( M. S Thesis/ Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Canan Nakiboğlu ) Balıkesir Turkey, 2001 In this study, the effect of using the constructivist approach in teaching `Nuclear Chemistry` unit on students' achievement was examined and also, student's misconceptions and understanding deficiencies related to this unit' s concepts were observed. Furthermore, a diagnostic test prepared for identify these misconceptions and understanding deficiencies were used and the reasons of them were tried to find out. The study was structured in three sections. In the first section, the nuclear chemistry unit was lectured to a class of students at a high school in Balıkesir (in 1998-1999 education year), with two different methods (Traditional and Constructivist Method) and the effect of the constructivist method on students' achievement was evaluated. In the second section of the study, a diagnostic test (paper and pencil) to determine misconceptions and understanding deficiencies was applied to eight classes from four schools in Balıkesir. In the third section, the origins of misconceptions and understanding deficiencies were tried to be determined. For this purpose, surveys were applied to the both students and teachers which were mentioned in the second section. Finalry it was founded that the misconceptions and understanding deficiencies occured because of prior-knowledge and teaching methods (dominantry) and also education books may increase this mdirectry. To prevent these understanding deficiencies and misconceptions, Constructivist Learning Method and its appropriate techniques were advised. Keywords: Constructivist Learning Model, Misconception, Understanding Deficiencies, Nuclear Chemistry m
Collections