Fen bilgisi öğretiminde müfredat laboratuvar okulu uygulamaları (Balıkesir örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE MÜFREDAT LABORATUVAR OKULU UYGULAMALARI (Balıkesir Örneği) Özlem ÖZGÜR Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Osman YILDIRIM) Balıkesir, 2001 Büyük bir hızla gelişen bilim ve teknoloji, toplumu oluşturan bireylerin de sürekli ve aynı hızda bir eğitimden geçirilmesini gerektirmektedir. Bu nedenle gelişmiş ülkeler sürekli olarak eğitim sistemlerini sorgulamakta ve program tasarılarını yenilemektedirler. Türkiye'de de Milli Eğitim Sistemini geliştirmek amacıyla pek çok çalışma yapılmaktadır. Milli Eğitimi Geliştirme Projesinde önemli bir yer tutan Müfredat Laboratuvar Okulları (MLO) bu çalışmalardan biridir. Bu araştırma `Altıncı sınıf Fen Bilgisi dersi Biyoloji konuları laboratuvar etkinliklerinin Müfredat Laboratuvar Okulları Projesi kapsamındaki ilköğretim okulları ile Proje kapsamı dışında kalan devlete ait ilköğretim okullarında gerçekleştirilme düzeylerinin karşılaştırılması` amacıyla düzenlenmiştir. Balıkesir ilinin çalışma evreni olarak ele alındığı araştırmada; toplam 32 Fen Bilgisi öğretmeni ile 190, altıncı sınıf öğrencisi örneklem grubunu oluşturmaktadır. Çalışmaların yürütülmesinde ilgili kaynaklar taranmış, uzman görüşleri dikkate alınarak öndeneme sonuçlarına göre geliştirilen öğretmen anketi ile öğrenci testi örneklem gruba uygulanmıştır. Uygulanan veri toplama araçlarından elde edilen sonuçlar üzerine istatistiksel işlemler yapılmış, sonuçlar çizelgeler halinde gösterilerek yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara ait sonuçlar aşağıda özetlenerek verilmiştir. Müfredat Laboratuvar Okulları Fen Bilgisi laboratuvarı koşullarının İlköğretim Okullarına göre daha yeterli düzeyde olduğu, ancak bu okulların da tamamında Müfredat Laboratuvar Okulları Standartlarının sağlanamadığı görülmüştür.Müfredat Laboratuvar Okulları ile İlköğretim Okulları Fen Bilgisi öğretmenlerinin derslerini işlerken kullandıkları yöntem ve teknikler benzerdir. Öğrenci merkezli yaklaşımlara yeterince yer vermedikleri görülmüştür. Laboratuvar etkinliklerinden bazıları Müfredat Laboratuvar Okullarında daha yüksek düzeyde gerçekleştirilmiştir. Diğer etkinliklerin gerçekleştirilme düzeyleri benzerdir. Fen Bilgisi öğretmenlerinin laboratuvar etkinliklerini gerçekleştirememe nedenleri Müfredat Laboratuvar Okulları ve İlköğretim Okullarında benzerdir. Müfredat Laboratuvar Okulları ile İlköğretim Okullarında laboratuvar etkinlikleri ile ilgili hedef davranışlara yeterince ulaşılamadığı görülmüştür. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Altıncı Sınıf/ Müfredat Laboratuvar Okulu / İlköğretim Okulu / Fen Bilgisi Öğretmeni / Laboratuvar Etkinlikleri ABSTRACT THE CURRICULUM LABORATORY SCHOOL APPLICATIONS IN SCIENCE TEACHING (Sample in Balıkesir) Özlem ÖZGÜR Balıkesir University, Institude of Science, Department of Biology Education (Ph. D. Thesis / Supervisor : Yrd. Doç. Dr. Osman YILDIRIM) Balıkesir, 2001 The rapid changes in science and tecnology is forcing everybody to change. Because of this, the developed countries always examine and renovate their curriculum continuously. A lot of studies are done to develop our National Education System in Türkiye, too. The Curriculum Laboratory Schools (MLO) have a great role in these studies. The purpose at this research is to compare at the biology subject in the science lessons of sixth grade students the levels of the usage of laboratory activities between the Primary Education Schools within Curriculum Laboratory Schools and the State's Primary Education Schools In this research, which Balıkesir is taken as a study area, 32 science teachers and 190, sixth class students are used as an example group. For this study, necessary sources are examined, expert's opinions are taken into consideration and then according to the pretest problems, the teacher's inguiry and the student's test are applied to the experiment group. After the data collection statistical procedure have applied.Findings are shown as charts and explained. - The findings are summarized below. The conditions of the science laboratories in the Curriculum Laboratory Schools are better than the Primary Education Schools, but the standards of the Curriculum Laboratory Schools can't be obtained from all these schools. IVThe methods and techniques of the science teachers in the Curriculum Laboratory Schools and the Primary Education Schools are similar. Student centered approaches aren't used enough. Some laboratory activities are made at a higher level in the the Curriculum Laboratory Schools.The level of the other activities are similar. The science teachers can not perform the laboratory activities, the causes are the same both in the Curriculum Laboratory Schools and the Primary Education Schools. It can not be improved the target behaviours of the laboratory activities in Curriculum Laboratory Schools and Primary Education Schools. KEY WORDS : Sixth: Grade / Curriculum Laboratory School / Primary Education School / Science Teacher / Laboratory Activities.
Collections