Show simple item record

dc.contributor.advisorKırdar, Yalçın
dc.contributor.authorKaramustafaoğlu, Mustafa Alper
dc.date.accessioned2021-05-07T12:41:16Z
dc.date.available2021-05-07T12:41:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622403
dc.description.abstractÜlkemizde, hızlı bir şekilde büyüyen, gelişen ve aynı zamanda gelenekselden, organizeye dönüşen perakendecilik sektörü Anadolu coğrafyasında köklü bir geçmişe sahiptir. Ahilik geleneği, Anadolu'daki pek çok iş kolunda olduğu gibi perakendeciliğin de çerçevesini çizmiştir. Modern pazarlama yaklaşımlarının bahsettiği müşteri odaklılığı, o dönemde gerçekleştirmiştir. Günümüzde her alanda olduğu gibi, her geçen gün rekabetin arttığı sektörde, perakendeciler benzerlerinden öne çıkmak ve rekabet avantajı sağlamak için müşteri odaklı olan, bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımına yönelmek durumunda kalmıştır. Bununla, tüketicilerle uzun süreli iletişim kurarak, tüketici zihninde olumlu bir imaj oluşturup, sürekli ve sadık müşteriler amaçlanmıştır. Bu araştırmada Osmanlı dönemindeki perakendecilik ile günümüz perakendeciliği arasında bir köprü kurarak, bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımının, günümüz perakendeciliğine etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda geleneksel perakendeciliğin temsilcisi diyebileceğimiz Kemeraltı Çarşısı ile modern perakendeciliğin temsilcisi Forum Bornova Alışveriş Merkezinin arasında, bütünleşik pazarlama iletişimi öğelerinin kullanımıyla alakalı saha çalışması yapılmıştır. Yapılan saha çalışması ile elde edilen veriler, çeşitli test ve analizlere tabi tutulduktan sonra bulgular tablolar yardımı ile açıklanmıştır.Anahtar Kelimeler: Perakendecilik, Perakendecilik Sektörü, Osmanlı Dönemi Esnaf ve Perakendecilik, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Kemeraltı Çarşısı, Forum Bornova Alışveriş Merkezi.
dc.description.abstractIn our country, the retail sector growing rapidly, developing and also turning into organized from traditional, has a long-established history in Anatolian geography. The tradition of Ahism (the work of craftsman) also outlines the retail business as in many businesses in Anatolia. The costumer oriented service of the modern marketing approaches, came out in that period. Today, in the sector with the increasing rivalry day by day, as in each work field, to stand out from others and to provide a competitive advantage the retailers has been obliged to turn to customer focused, integrated marketing communication approach. Herewith, by communicating with the consumers for a long period and creating a positive image in their minds, steady and loyal customers are aimed.In this research, the effects on today's retailing of integrated marketing communication approach were tried to be determined by building a bridge between Ottoman period retailing and today's retailing. In the direction of these purposes, a fieldwork about the use of the elements of integrated marketing communication is conducted between Kemeralti Bazaar which can be expressed as the representative of the traditional retailing and Forum Bornova Shopping Center which is the representative of the modern retailing. The data obtained from the field studies are described with the help of charts after being subjected to various tests and analyses. Key Words: Retailing, The Sector of Retailing, Ottoman Period to the present Craftsman and Retailing, İntegrated Marketing Communication, Kemeralti Bazaar, Forum Bornova Shopping Centeren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOsmanlı`dan günümüze değişen perakendecilik anlayışı ve bu değişimde, bütünleşik pazarlama iletişiminin etkisi: Kemeraltı Çarşısı ve Forum Bornova karşılaştırması
dc.title.alternativeChanging retail conception from the ottoman empire to the present and in this change, the impact of integrated marketing communications: Comparison of Kemeraltı Bazaar and Forum Bornova
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIntegrated marketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmRepublican Period
dc.subject.ytmRetailing
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmArtisans
dc.identifier.yokid10050464
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383964
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess