Dokuzuncu sınıf biyoloji dersindeki laboratuvar etkinlikleri (Balıkesir örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET DOKUZUNCU SINIF BİYOLOJİ DERSİNDEKÎ LABORATUVAR ETKİNLİKLERİ (BALIKESİR ÖRNEĞİ) Seher ÖZEL Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Osman YILDIRIM) Balıkesir, 2002 Eğitimde, Çağı Yakalama 2000 Projesi kapsamında, kalkınma planlan doğrultusunda reform çalışmaları sürdürülmektedir. Bu çalışmalarda bilimsel düşünce sistemini geliştirmeyi hedefleyen öğrenci merkezli eğitim programlan önemli yer tutmaktadır. Bu çalışmalara! sistemin geneline yayılmasında Müfredat Laboratuvar Okullarının (MLO) öncü görev yapması beklenmektedir. Bu noktadan hareket ederek, MLO'daki Biyoloji dersi laboratuvar etkinliklerinin dokuzuncu sınıflarda genel liselerden farklı olarak, öğrenci merkezli anlayışla gerçekleştirilmesinde ortaya çıkan farklılıkları tespit etmek araştırmanın amacın oluşturmuştur. Balıkesir il merkezinde bulunan iki MLO ve şans yöntemiyle seçilen üç genel lisede bulunan 16 Biyoloji öğretmenine veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Ayrıca 102 dokuzuncu sınıf öğrencisine, laboratuvar etkinliklerinde hedef davranışlara gerçekleşme oranını tespit etmek için test uygulanmıştır. Verilerin analizinde istatistiki metotlar kullanılmıştır. Bu analizler sonucunda, MLO laboratuvarlarının öğrenci merkezli eğitim için uygun koşullarda düzenlendiği, genel liselerdeki laboratuvarlarda önemli eksikliklerin bulunduğu, ancak uygulanan öğretim yöntem ve tekniklerin farklı olamadığı tespit edilmiştir. Laboratuvar etkinlikleri, MLO'da daha fazla oranda gerçekleştirilse de, bunların öğrenci merkezli eğitim anlayışından çok, öğretmen merkezli geleneksel yöntemlerle yapıldığı görülmüştür. Gözlem, proje çalışmaları ve çevre uygulamaları etkinliklerine her İM grupta da çok az yer verilmiştir. Laboratuvar etkinliklerinin daha az gerçekleştirildiği ünitelerde her iki grupta da hedef davranışların gerçekleşme oram düşüktür. Bazı hedef davranışlarıın gerçekleşme oranın yüksek olduğu MLO'da, laboratuvar etkinliklerinin yapılma oram da yüksektir. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Müfredat Laboratuvar Okulları / Dokuzuncu Sınıf/ Biyoloji Laboratuvar Etkinlikleri u ABSTRACT Laboratory Activities in Biology Lessons of Ninth Grade (A Sample Of Balıkesir) Seher ÖZEL Balıkesir University, Institute of Science» Department of Biology Education (Master Thesis / Supervisor: Yard. Doç. Dr. Osman YILDIRIM) Bahkesir-Turkey, 2002 In catching up with the age of 2000 project in education reform work hws been continued according to the development plans. In this work, student centered education programmes whose aim is to improve scientific thinking system sets an important place. Curriculum Laboratory Schools are expected to be the leader in spreading this work to the whole system. The ninth grade Biology laboratory activities in Curriculum Laboratory Schools have been carried out with student centered attitude unlike the ninth grade Biology laboratory activities in general high schools, to the purpose of this research is to learn the differences between them. A survey is conducted to 16 Biology teachers who work at two Curriculum Laboratory Schools and three general high schools which have been chosen by chance in order to get data. Except for this, the test has been given to 102 ninth grade students to test the rate of the target behaviour. Statistic methods have been used to analyse the data. As a result of these analyses, it is understood that Curriculum Laboratory Schools heve the suitable conditions for student centered education but there is not enough eqipment in the laboratories of general high schools: however, education methods and techniques which have been applied in both type of school aren't different from one another. Even though laboratory activities in MLO those in general high schools, it has been observed that they are not student centered education attitude but mostly teacher centered traditional education methods have been used. In both groups, the observation, project work and activities in the surrounding area have not been given enough importance and time. In the units where laboratory activities have been done fewer than usual the rate of expected target behaviour is low. To conclude, the rate of expected target behaviour is connected with the number of applied laboratory activities. If we want to provide a high rate of expected target behaviour, we should carry out more laboratory activities. KEY WORDS: Curriculum Laboratory Schools / Ninth Grades / Biology Laboratory Activities in
Collections