PC ortamında yazarlık dillerinin bilgisayar destekli eğitim alanında uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET PC ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM ALANINDA UYGULANMASI M. Emin KORKUSUZ Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Fizik Eğitimi (Yüksek Lisans Tezi/Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Ömer GEMİCİ) Balıkesir, 2002 Bilgisayar destekli öğretim programlarının türleri, sınırlılıkları, olumlu yanları ve hazırlık aşamaları gibi kuramsal yapıları incelenerek örnek bir uygulama geliştirmek amaçlanmıştır. Fizik eğitiminde görece zor anlaşılan `serbest düşme*' konusu ele alınarak öğrencilerin öğrenmekte güçlük çektikleri noktaların aşılması hedeflenmiştir. Çalışmada temel olarak `serbest düşme` konusu ele alınmış ancak öğrencinin bu konuyu öğrenebilmesi için bilmesi gereken ilişkili konular dikkate alınarak ön bilgi birikimi sağlanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın birinci aşamasında önceden yapılan çalışmalar taranarak kavram ve yöntemler açıklanmıştır. İkinci aşamada ise sağlanan veriler ışığında bilgisayarla öğretim uygulaması hazırlanmıştır. Seçilen serbest düşme konusu, ilişkili olduğu diğer konularla birlikte ele alınmış, öğrenmeyi kolaylaştırıcı animasyon ve etkileşimli alıştırmalarla desteklenmiştir. Sunu kalitesinin yüksek olabilmesi için gelişmiş 3D programlar, video ve ses işleme yazılımları kullanılmış, hazırlanan materyaller AuthorWare programı aracılığıyla bir araya getirilerek kodlanmıştır. İleride yapılacak BDÖ uygulamaları için bir örnek oluşturulmuş ve yine ileride yapılacak geçerlik çalışmaları için taban oluşması sağlanmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: BDE / BDÖ / Bilgisayarla Öğretim Programı / Bilgisayar Destekli Eğitim / Tutorial / Öğretimsel Oyun / Alıştırma-Deneme / Bilgisayarla Fizik Öğretimi ABSTRACT APPLICATION OF COMPUTER PROGRAMMING LANGUAGES IN THE FIELD OF COMPUTER AIDED EDUCATION M. Emin KORKUSUZ Balıkesir University, Institute of Science, Department of Physics (M.Sc. Thesis/Supervisor : Asst. Pof. Dr. Ömer GEMİCİ) Balıkesir, 2002 The study described in this thesis aimed to investigate the types, limitations, benefits, preparation stages and the theoretical bases of Computer Aided Instruction (CAI) softwares, and to develope a sample application. The difficulties in students understanding of the `free fall` subject, which is a relatively tough subject in physics education, were propesed to be overcome. Altough the free fall subject was chosen in this study, to assure the students learn this subjcet effectively some other related subjects were also introduced to them. In the first stage of the study, a literature search was performed and related concepts and methods were determined. In the second stage, with the guidance of the information attained from the literature a CAI application was performed. The other subjects related to the `free fall` subject were also taken into account and the instruction was supported with animations and interactive tutorials that would facilitate the learning process. To increase the quality of the presentation, advanced 3D programs and video and audio processing softwares were used and the prepared components were combined and coded with a macromedia software, AuthorWare. KEY WORDS: CAI / CAE / Computer Aided Instruction / Computer Assisted Education / Tutorial / Tutorial games / Exercise-Trial / Computer Aided Physics Instruction
Collections