İşgören tatminini etkileyen faktörler ve işgören tatmini ile işgören davranışı ilişkisi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?iv, ÖZET Günümüzdeki yoğun rekabet ortamında şirketlerin en büyük değerleri şüphesizki insan kaynaklarıdır. Günümüzde toplam kalite felsefesine inanmış ve toplam kaliteye ulaşmayı hedef edinmiş ve de yoğun rekabetin ortasında ayakta kalıp basan sağlamayı ve kalıcı olmayı amaçlayan firmaların bu hedeflerini ancak işlerinden tatmin kişilerle sağlayabilecekleri açıktır. İşgörenlerin işlerinden tatmin duyabilmeleri yani işlerine karşı olumlu duygular besleyebilmeleri bazı. faktörlere bağlıdır. Bu faktörler bireysel faktörler (kişilik,yaş,cinsiyet,eğitim düzeyi,tecrübe) olduğu gibi iş ve iş ortamına bağlı faktörlerde (işin yapısı,ücret,terfi,statü,çalışma koşulları,ödüllendirme,çalışma grubu) olabilir. Bu noktada işletmeye düşen özellikle işgörenin tatmin seviyesini etkileyen iş ve iş ortamına bağlı faktörleri tespit ederek olumluya çevirme gereğidir. İşgören davranışlarına (performans, devamsızlık, işgücü devri, kaza, şikayet) işgören tatmin seviyesinin ohımlu yada olumsuz etkileri olmaktadır. Bu noktadan hareketle tez konusu olarak işgören tatminini etkileyen faktörler ve işgören tatmininin işgören davranışları ile ilişkisi seçilmiştir. Tez çalışmasının gayesi, iş tatminine etki eden faktörlerin belirlenmesi ve işgören tatminiyle işgören davranışları arasındaki ilişkinin ortaya çıkartılmasıdır. Araştırmada genel olarak, işgörenlerin iş tatmin durumlarının tespiti, işgörenlerin tatmin seviyelerine etki eden faktörlerin belirlenmesi ve işgörenlerin tatmin durumuyla davranışları arasındaki ilişkilerin saptanmasına çalışılmıştır. summary *v y/'j The most important value of the companies is human resources in :'dense competition environment. Companies can maintain their target by satisfying all their workers at their jobs. These companies are the ones that believe in total quality management and aim to reach total quality management, and try to stay strong in the middle of competition. There are some factors for workers to be satisfied and to have positive attitudes towards their jobs. These factors can be either individual (personality, age, sex, education level, experience) or affected by work and environment (type of the work, salary, promotion, statue, working conditions, awarding, work team). At this point, the duty of the organization is to define the factors affected by work and environment and try to turn the condition to positive. There are positive or negative effects (peformance, absenteeism, turnover, accident, grievances) of employee satisfaction level on employee behaviour. For this reason, for the subject of this thesis, the interrelation of employer satisfaction with employer behaviour is examined. The aim of this thesis is to determine the factors afecting job satisfaction and define the relation between job satisfaction and employee behaviours. In general, during research, it is tried to be studied on determination of the circumstances of job satisfaction and determination of the factors affecting on the level of satisfaction and also defining the relation between job satisfaction and employee behaviours.
Collections