Dağıtım kanallarında lojistik performans, adalet algısı ve kanal üyesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET U'^fe- ?.? i* *.'* ^i ;'.>.`/ Üretici firmaların, dağıtım kanallarını daha verimli bir şekilde kullanmanın avantajlarını fark etmeye başlamasıyla, üretici firmalar ile onlara ait dağıtım kanallarında bulunan aracı firmalar arasındaki çalışma ilişkilerinin kalitesi ve korunabilirliği gittikçe artan bir öneme sahip olmaktadır. Üretici firmalar, kanal ortakları ile olan ilişkilerini daha fazla iyileştirerek, dağıtım kanallarından maksimum seviyede faydalanabilirler. Bunu yapabilmek için, üretici firmaların, öncelikle, kanal üyelerinin memnuniyetini etkileyen faktörleri iyi anlamaları lazımdır. Bu çalışmada, adalet, lojistik performans ve bir takım diğer bağımsız değişkenlerin hem ekonomik hem de ekonomik olmayan kanal üyesi memnuniyeti üzerine olan etkileri incelenmiştir. Spesifik olarak, dağıtımsal ve prosedürel adalet algılarının, lojistik performans - memnuniyet ilişkisine olan makul leştirici etkilerinin varlığı ile ilgili hipotezler ortaya atılmış ve bu hipotezler, Türkiye'deki PVC kapı ve pencere sistemleri endüstrisinde yer alan büyük üretici firmaların bayilerinden toplanan veriler üzerinde test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, kanal ilişkilerinde dağıtımsal ve prosedürel adalet algılarının, kanal üyesinin hem ekonomik hem de ekonomik olmayan memnuniyeti üzerinde önemli etkilere sahip olduğu ortaya konmuş olup, geliştirmiş olduğumuz teorik modelin doğruluğu kanıtlanmıştır. Çalışma toplam dokuz bölümden oluşmaktadır. İlk altı bölümde, konuyla ilgili literatür taranarak, ortaya atılan teorik modelde kullanılan ana değişkenler kısaca tanımlanmıştır. Bölüm 7'de, çalışmanın araştırma metodolojisi ayrıntılarıyla açıklanmıştır. Bölüm 8'de, toplanan veriler üzerinde uygulanan analizler, önemli bulgular ve bu bulguların yorumları gösterilmiştir. Son olarak, Bölüm 9'da, ölçümsel ve yönetimsel bulgular ile gelecek araştırma önerileri sunulmuştur. w m **>. /? ?«*...y.$. */ SUMMARY letvb^lll '? -., The quality and maintainability of the working relationships between manufacturer firms and the members of their distribution channels is increasing in importance as manufacturer firms rediscover the advantages of managing distribution channels more effectively. Manufacturer firms can exploit the full potential of distribution channels by improving relationships with their channel partners. To achieve this, manufacturers should first understand the factors affecting channel members' satisfaction. In this thesis, we study the effects of fairness, logistical performance and a number of other variables on both economic and non-economic channel member satisfaction. Particularly, existence of moderating effects of both distributive and procedural fairness on the relationship between logistical performance and channel member satisfaction are hypothesized and tested by using data obtained from the dealers of major manufacturers in the PVC door and window systems industry in Turkey. According to the research findings, perceptions of distributive and procedural fairness have strong effects on both economic and non-economic channel member satisfaction. Moreover, the hypothesized model has been proven to be applicable in the distribution channels. There are nine chapters in the following text. In the first six chapters, we briefly review the related literature and give the definitions of the major variables used in the hypothesized model. In Chapter 7, the research methodology of the study is described. In Chapter 8, the analyses of the collected data, major findings and their meanings are exhibited. Finally, in Chapter 9, managerial implications, discussions and suggestions are provided.
Collections