Pazarlama araştırmalarında conjoint analiz ve çok boyutlu ölçekleme analizi: Kozmetik sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda artan rekabet ortamında işletmeler çok yoğun bir şekilde, ürünlerinin ya da sundukları hizmetlerin hakkında bilgi edinme ihtiyacı hissetmektedirler ki bundan dolayı pazarlama araştırmaları da işletmelerin pazarlama departmanlarının önemle üzerinde durması gereken bir konu halini almıştır. İşletmeler için bu denli önemli olan pazarlama araştırmalarının da kullandığı bazı analiz yöntemleri vardır. İşte bunlardan iki tanesi; > Conjoint analiz > Çok boyutu ölçekleme analizidir. Conjoint analiz, yöneticilere halen ürettikleri veya üretmeyi tasarladıkları bir üründe tüketicilerin hangi nitelik uğruna hangi nitelikten vazgeçebildiğim kısaca onlar için hangi niteliklerin daha önemli olduğunu gösterir. Buna karşılık çok boyutlu ölçekleme analizi ise yöneticilerin, ürettikleri ürünlerin ya da sundukları hizmetlerin tüketicilerin gözünde rakip ürünler arasında hangi noktada olduğunu görmelerine yardımcı olur. Yani böylece, hem tüketiciyle pazarlamacı arasında bir bağlantı sağlanmış olur hem de bilgi sağlama fonksiyonu nedeniyle belirsizlik ve bu sayede yöneticilerden vermeleri beklenen kararlardaki risk azalmış olur. Bu çalışmada ilk bölümde conjoint analize ikinci bölümde de çok boyutlu ölçekleme analizine yer verilmiş, son bölümde ise ilk iki bölümde anlatılanlar ışığında şampuanlarla ilgili bir uygulama çalışması yapılmıştır. Recent years, organizations need to have knowledge of their products and services, because of lots of competitor organizations. So that marketing researches were became very important for marketing departments. Marketing researches which is very important, have several methods for analysing. Two of these are; > Conjoint analysis > Multidimensional scaling Conjoint analysis helps managers to know that which attribute is traded off to another by customers, in other words which attribute is important for them. If managers want to know what customers think about their product's or service's location among the competitors, they should use multidimensional scaling. So we can say that using these analysis, marketing managers can see customer's wishes much better. In this way, their decisions which are very critical for organizasion's future, is going to be reliable. In the first two part of this study, in turn conjoint analysis and multidimensional scaling are explained. Finally, an application of shampoos is located in the last part of the study.
Collections