İnsan kaynakları yönetiminde benchmarking uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
«fi.»»- '?<?'. «S. 6 '.?>.. &' &, -V-/ ÖZET ^«^>*' `Yönetim` kavramı 1800 lü yıllardan başlayarak incelenmeye başlamış, ilk tanımlamaları yapılmış ve günümüze kadar uzun bir süreç geçirerek, değişim ve gelişim göstererek gelmiştir. Son derece ilkel ve neredeyse mekanik yönetim yaklaşımlarından bugün, kariyer planlama gibi bireysel gelişimi ön plana alan çalışmalara kadar ulaşmış bulunuyoruz. Son 10 yılda yaşanan teknolojik devrimler ve baş döndürücü gelişme hızı bugünün modern yaklaşımlarını da zorlamakta, yöneticileri ellerindeki kaynakları daha etkin organize edecek yöntemler aramaya yönlendirmektedir. İşte bu noktada küreselleşmenin insanlara verdiği en büyük fırsat devreye girmektedir. Benchmarking.... Şirketler hayatta kalmak için benchmarknige ihtiyaç duyarlar. Benchmarking herhangi bir sektör veya iş sahası ile kısıtlı değildir. Organizasyonlar, sadece etraflarına bakarak, başarılı şirketleri görürler ve kıyaslama yapacak noktaları seçerler, sonuç Benchmarking olmuştur. Herkes kendini geliştirmek için okur, etrafını izler, bazı konferanslara katılır ve yeni fikirlerini hayata geçirmeye çalışır. Bu gelişimci çaba ` düşük dereceli ` benchmarking olarak adlandırılır. İşte bu bireysel çabaların organizasyonlara yayılmış hali ise Benchmarking / başkalarından öğrenme dir. Bireysel öğrenmeden öğrenen örgütlere ulaşılır. Öğrenen örgütler müşterilerinden, çalışanlarından, hatalarından öğrenerek kendilerini geliştirirler. SUMMARY Management concept has been examined since 1 800' s. Till today, it has shown big variations and progressions. At the beginning; management approaches were extremely primitive and almost mechanical. Today, we have came the level of individual progressive level such as carrier planning. Specially in the last decades, technological revolutions and developments have forced top managements to search the most effective ways for organizing sources in their hands. One of them is Benchmarking which is the biggest chance of globalization. Companies need benchmarking to survive. Benchmarking is not limited to any sector or industry and it is a process or activity seen in many fields. Companies are able to compare themselves just by looking around for successful organizations and/or applications. If people have kept themselves personally update, they might have read the books and journals, attended meetings and conferences, shared their ideas with their counterparts and gathered information to do so. This is called low level of Benchmarking. When it is applied into the organizations, it means ` Benchmarking / learning from others `. It is easy to say that it is Benchmarking, and all these points can be applied to the organizations respectively. Organizations learn from customers, mistakes, employees, rivals, friends, consultant, etc and improve themselves.
Collections