Çalışanları güçlendirmenin örgütsel bağlılığa etkisi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET lff(f ^H Bir yönetim kavramı olarak güçlendirme, yardımlaşma, paylaşma, yetiştirrW/e*£tep?$`^ çalışması yoluyla kişilerin karar verme haklannı (yetkilerini) arttırma ve kişileri gentfe»®**8^ süreci olarak tanımlanabilir.` Daha kısa ve öz bir ifadeyle güçlendirme, çalışanları yaptıkları işin sahibi haline getirmektir. Güçlendirilmiş bir çalışan, işletme için büyük bir rekabet avantajı sağlayacaktır. Çünkü, rekabetin akıl almaz bir şekilde arttığı günümüzde, insan kaynaklan en önemli bir rekabet unsurunu oluşturmaktadır. Müşteriler, hızlı ve güvenilir yardım ve danışmanlık hizmeti aldıkları işletmeleri tercih edeceklerdir. Bu ise ancak güçlendirilmiş ve şirketine bağlı çalışanlarca sağlanabilecektir. Güçlendirme, çalışanları yetki devri, eğitim, özgüven vb. kavramlarla donatarak onları işin sahibi haline getirir. Böylece kararlar hızlı alınabilecektir. Güçlendirme ekipmanlaııyla donatılan çalışan örgütüne bağlı hale gelecektir. Güçlendirme ve örgütsel bağlılık arasında sıkı bir ilişki mevcuttur. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, güçlendirmenin örgütsel bağlılığa sebep olduğudur. Artan rekabet nedeniyle, insan kaynaklarının önemi son derece artmıştır. Buna bağlı olarak, yeni yönetim kavramlarından olan güçlendirme bilim çevrelerince ele alınmaya başlanmıştır. Avrupa'da 1980 yılından bu yana bu konu işlenirken bizde bu konuda yeni yeni akademik çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. fi* '..., ->'V/ SUMMARY......, - -., Being a management concept, empowerment could be defined as helping ^<Â)'&ihQt/K.,:^'/ sharing, developing and the period of enhancing the individuals' rights of decision fiiakmg^ via team work and again the period for the development of individuals. In other words, the objective of empowerment is to make the employees be the owner of their works or businesses. An empowered employee takes a competitive advantage for business management. Since today, competition is increasing, 'human resources' is the main rivalry element. Clients will normally prefer the companies where they receive the fastest assistance and the most reliable consultation. This can only be possible with the empowered and committed personnel. Empowerment makes the employees the owner of their business by supporting them with education, self-confidence, and authorization transferring. Supported with all these tools an employee will have an organizational commitment. It is clear that there is a very strong and certain relation between empowerment and organizational commitment. And here the most significant point is that empowerment produces organizational commitment. The importance of 'human resources' has increased because of competition (rivalry). As per this reality, empowerment which is a new management method has been taken up by the scientists. We, in Turkey, started to take up this concept very recently whereas it had been taken up in the world since 1980. This study investigates in the effects of empowerment on organizational commitment and tries support this idea with an example applied in the service sector.
Collections