Show simple item record

dc.contributor.advisorAlpkan, Lütfihak
dc.contributor.authorArslan, İhsan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:17Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:17Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622220
dc.description.abstract*¦ ** fıs / / '?î <;. / 5- «0 ÖZET `*`~ Bilgi tabanlı organizasyonlar, iş dünyasında gün geçtikçe daha çok hüküm sürer hale gelmektedir. 2000' li yıllarda da bu tip organizasyonlar ayakta kalacaktır. Bütün organizasyonlar, rakiplerine karşı üstünlük sağlamak için bilgilerini iyi yönetmek zorunda olduklarının farkına varmaktadırlar. Bu gereklilik karar destek sistemlerinin gelişmesine sebep olmaktadır. Bu çalışmanın amacı. Karar Destek Sistemleri (KDS) hakkında detaylı bilgi vermek ve KDS 'nin uygulandığı bir bankada, müşteri verimliliği ve ürün etkinliği projesini anlatmaktır. Bu çalışma 7 bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Yönetim destek sistemleri tanımlanmakta, ikinci bölümde ise karar verme sistemleri, modelleri açıklanmaktadır. Üçüncü bölümde ise Karar Destek Sistemleri tanımı, özellikleri, yapısı, yararlaRI anlatılmaktadır. Dördüncü bölümde verimin tanımı yapılmakta müşteri verimliliği anlatılmaktadır. Beşinci bölümde bankacılık sisteminde verimlilik ölçme yöntemleri, altıncı bölümde bir uygulama çalışması ile desteklenmektedir. Son bölüm ise sonuç ve öneriler kısmıdır.
dc.description.abstractSUMMARY Information-based organizations are becoming increasing more prevalent in business world. This type of organizations will continue to grow throughout the 2000s and in the future..Organizations of all sizes are recognizing that they must better manage their information causes the development of information systems and this progress occurs as management information systems in business management. This requirement causes the development of decision support systems. The aim of this study is give to detailed informations about decision support systems and explain in costumer productivity and product effective project in bank where the DSS is applied. This study have seven chapter. In the first chapter, management support systems is described. In the second chapter, decision making systems, models are explained. In the third chapter. Decision Support Systems definition, features, structures, benefits are explained. In the fourth chapter, productivity is described and costumer productivity is explained. In the fifth chapter, productivity methods in ranking systems which is supported by a case study in the sixth chanter. The last chapter is the result and suggestions section.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKarar destek sistemleri ve bankacılık sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeDecision support systems and a study in banking sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmDecision support systems
dc.subject.ytmManagement information systems
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmManagement systems
dc.subject.ytmBanking
dc.identifier.yokid125955
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid122981
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess