Küçük ve orta ölçekli işletmelerde toplam kalite yönetimi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IS OZET <-*** Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ) gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin ekonomik yapılarında önemli bir yere sahiptirler. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler sanayinin gelişim sürecinin her evresinde varlıklarını korumuşlardır. Toplam Kalite Yönetimi (TKY), bir organizasyondaki tüm aktivitelerin sürekli olarak iyileştirilmesi ve organizasyondaki tüm çalışanların aktif katılımı ile müşterilerin memnun edilerek karlılığa ulaşılmasıdır. TKY en düşük maliyetle en kaliteli çıktıyı arama çabasıdır. TKY' de çalışanların eğitimi, grup çalışması, katılım, her kademede yetki ve sorumlulukların paylaşımı vardır. Son yıllarda TKY ve KOBİ'ler işletme literatüründe önemli bir yere sahip olmuştur. TKY, KOBİ'lerin pazarlama, yönetim, istihdam v.b. sorunlarının çözümünde önemli bir araçtır. Dört bölümden oluşan bu tezin birinci bölümünde KOBİ'lere genel bir bakış, ikinci bölümde Toplam Kalite Yönetimi, üçüncü bölümde KOBİ'lerde Toplam Kalite Yönetimi ve dördüncü bölüm olan son bölümde ise bir alan araştırması incelenmiştir. SUMMARY Small to Medium Sized Businesses (SMSB) are having an important role in developing or developed countries economic structure. Small to Medium Sized Businesses (SMSB) protected their existence in every period of developing industries. Total Quality Management (TQM) makes all the activities continuously better and all the workers take part in activities to make the customers pleased. Main aim of TQM is to get the highest quality with the least cost. Education of TQM, working in group and taking part in every field is very important. Taking part all the activities by sharing all responsibilities and capacity. Small to Medium Sized Businesses (SMSB) and Total Quality Management (TQM) took part an important role in industries recently. Small to Medium Sized Businesses (SMSB) and Total Quality Management (TQM) have an important role in marketing, management and employing and solving the problems. The Thesis has four parts, at the first section is about the general view of SMSB, in the second part TQM, in the third part TQM in SMSB and in the fourth part an area research was examined.
Collections