Tarımsal kooperatiflerde güven duygusunun ortakların kooperatife bağlılıkları ve performans algılarına etkisi: Tariş`te bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OZET Bu çalışma da, tarımsal kooperatiflerde güven algısının etkisi araştırılmıştır. Kooperatif ortaklarının yöneticiye güveni, ortakların birbirlerine güvenleri, kooperatifin pazarlama yeteneğinin ortaklarca algılanması ve kooperatifin ortaklarına yönelik faaliyetleri, ortakların kooperatife bağlılıkları ile ortakların performansına olan etkileri açıklanmıştır. Çalışma, Tariş ve birliklerinde anket metodu uygulanarak yapılmıştır. Anket için 582 ortak ile görüşülmüştür. Bunlardan 499 ortak ankete katılmış olup, 83 ortak ankete katılmamıştır. Ortakların kooperatife bağlılıkta, yöneticilere güven ile Tariş ve birliklerin pazarlama yeteneğinin ortaklarca algılanmasının etkili olduğu görülmüştür. Ortakların birbirlerine güvenlerinin, kooperatife bağlılıkta bir etkisi olmadığı ortaya çıkmıştır. Ortakların performanslarını ise Tariş ve birliklerinde yöneticiye güven büyük oranda etkilemektedir. Kooperatife bağlılık, ortakların performansında Tariş'in genelinde ve Tariş Pamuk Birliği'nde etkili olurken, Üzüm, İncir, Zeytin ve Zeytinyağı Birliği'nde etkili olmadığı anlaşılmaktadır. Ortak performansı üzerinde kooperatiflerin pazarlama yeteneğinin ortaklarca algılanmasının Tariş'in geneli, Üzüm, incir, Zeytin ve Zeytinyağı Birliklerinde etkili olurken, Pamuk Birliği'nde etkili değildir. Ortakların birbirlerine güvenleri, ortakların performansı üzerinde Pamuk, Zeytin ve Zeytinyağı Birlikleri'nde etkili olurken, Tariş'in geneli, Üzüm ve İncir Birlikleri'nde etkili olmadığı görülmüştür. Elde edilen bu sonuçlara göre kooperatiflerde güven ortamının, ortak performansı ve bağlılığı üzerine etkisi konusunda değerlendirmelerde bulunarak, gelecek çalışmalar için önerilere yer verilmiştir. SUMMARY In this study the impact of perceived trust in agriculture cooperatives is investigated. The effect of Cooperatives members' trust on their managers, trust between members, perceived marketing capabilities of the cooperative, member oriented activities; commitment of members to their cooperatives and performance of the members are examined. A survey is conducted on Tariş and its unions. 499 of the members had participated the survey. It is found that trust of the members on their managers and perceived marketing capabilities of Tariş and its unions are effective on commitment of members to their cooperatives. Also it is found that the trust between members doesn't significantly affect `loyalty to cooperative` variable. Trust on managers in Tariş and its unions greatly affects performance of members in general of Tariş and Tariş Cotton Union but also nevertheless effective in Grape, Fig, Olive and Olive Oil Unions. Performance of members is effective on perceived marketing capabilities of cooperatives in general of Tariş, Grape, Fig, Olive and Olive Oil Unions, but also not effective in Cotton Union. Trust between members between is effective on performance of members in Cotton, Olive and Oliveoil Unions, but also not effective in general of Tariş, Grape and Fig Unions. According to these results, evaluations about the effects of trust climate on performance of members and and loyalty to member in cooperatives and some sugestions are made for further studies.
Collections