Orta Karadeniz bölgesindeki işletmelerin içsel temel ve destek fonksiyonel yeteneklerinin analizi ve performansa etkileri konusunda bir araştırma uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu çalışmada, Temel Fonksiyonel Yetenekler (Üretim ve Pazarlama-) ve Destek Fonksiyonel Yetenekler (Teknoloji, İnsan Kaynaklan Yönetimi, Finansal Yönetim ve Bilgi Yönetim Yeteneği) ile işletme performans boyudan arasındaki ilişkiler anket tekniği kullanılarak incelenmiştir. Diğer bir ifade ile `Hangi temel ve destek yetenekler işletmelere yüksek performans sağlayabilir?` şeklindeki sorunun cevabım bulmak için regresyon esaslı bir metodoloji ve sektörler arasında farklılığın ortaya çıkartılması için ise Duncan analizi kullanılmıştır. Bu amaçla kullanmış olduğumuz değişkenler öncelikli olarak literatüre uygun olarak teorik bir çerçeveye dayandırılmıştır. Daha sonrada Orta Karadeniz bölgesinde bulunan Çorum, Amasya ve Tokat illerinde imalat sanayiinde fâaliyet gösteren 221 firmadan elde edilen veriler kullanılmıştır. Ayrıca işletme performans boyutlarına etki eden temel ve destek yetenekler ile ilgili hipotezler geliştirilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre araştırma kapsamında belirtilen teorik modelin doğruluğunu kanıtlayın sonuçlara ulaşılmıştır. Yani temel ve destek fonksiyonel yetenek değişkenleri ile işletme performans boyutlan arasındaki anlamlı yolların olması teorik modelde belirtilen ve hipotezlerle ileri sürülen değişkenler ile performans boyutlan arasındaki nedensel ilişkinin ispatı sayılabilir. İşletmeler bu ilişkileri kullanarak yüksek bir performans yakalayabilirler. Ancak bunun başarılabilmesi öncelikli olarak bu yetenekleri ortaya çıkaracak içsel analizi yapmalarına ve ortaya çıkan bu yeteneklere uygun bir stratejiyi belirlemelerine bağlıdır. SUMMARYThis study analysed the relationship between core functional competencies (Production and Marketing), supportive functional competences (Technology, Human Resources Management and Knowledge Management) and performance of business by using survey method. Tlıe main research question `Which core and supportive functional competences do the organizations help to perform well ? was to be answered. Thjs question was answered by using regression analysis. in order to understand the sectoral differences. Duncan analysis was used. Tlıe varibles used in the study were explained according to the previous literatüre. 54 hypothesis were developed to test core, supportive functional competencies and business performance. Tlıe data was collected from 221 fîrnıs in tlıe region of Middle Dlack Sea from Çorum, Amasya and Tokat provinces. The data was analysed by using SPSS. The result showed tlıat the core and supportive functional competences have posivitely influenced the performance dimension of the firm. The results were in line with theory. in other words, there were positive relations between functional competences (Core and Supportive) and business performance. Therfore it can be concluded that organizations can perform berter if they are able to analyze themselves correctly and develop strategies according to their core and supportive functional competencies.
Collections