Yeni ürün geliştirme stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Bilim ve teknolojideki ve pazardaki hızlı değişikliklerin artması nedeniyle, bir ürünün yaşam dönemi öncekinden daha kısa olmaktadır. Firmalar sürekli olarak yenilik yapmak ve yeni ürünler üzerine araştırma yürütmek, müşteri talepleri ve yeni rakipler tehdidinin üstesinden gelmek zorundadırlar. Araştırma ve geliştirme (Ar&Ge) Ve pazarlama yeni ürün geliştirmenin başarı oranını artırır. Pazarlar çeşitli müşteri istek ve ihtiyaçlarıyla nitelendirilir. Günümüzde pazarlara sürülen ileri teknoloji ürünleriyle rekabet edebilmenin ön koşulu, yeni ürünler geliştirmektir. Bugün bir çok şirketin kendi işlerinde hayatta kalması için yeni ürünler geliştirmesi gerekmektedir. Başka bir deyişle, bir şirketin uzun ömürlü olması için en gerekli unsur yeni ürün geliştirmeyi başarmakla bağlantılıdır. Yeni ürün şirketler için en önemli başarıdır çünkü müşteri ihtiyaçları çok hızlı bir şekilde değişmektedir. Bir şirkette yeni ürünleri geliştirme sadece pazar kapılarını açmak ve yeni müşterileri etkilemekle kalmaz aynı zamanda örgütün kendi yeteneklerini büyütmesi için şirkete de yardım der. Yeni bir ürün geliştirme stratejisi firmalara hayatta kalmaları ve devamlı ilerlemelerini sağlamak için yardım eden önemli bir aktivitedir. Ürün geliştirme stratejisi, var olan pazara yeni bir ürünle girmek için strateji geliştirmektir. Başarılı olarak yeni ürün geliştirmek isteyen şirketlerin bir yeni ürün geliştirme stratejilerinin olması gerekir. Ancak ülkemizdeki duruma bakacak olursak yeni ürün geliştirme stratejilerine yeterince önem verilmemekte olduğu görülmektedir. Yapılan bu çalışmada, yeni ürün geliştirme stratejileriyle ilgili çeşitli kaynaklar incelenerek firmaların yeni ürün geliştirirken hangi stratejileri uyguladıkları araştırılmıştır. Ayrıca yeni ürün geliştirme stratejilerinin önemi ve ülkemizde yeni ürün geliştirme stratejilerinin uygulanıp uygulanmadığı ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışma yapılırken üretim yapan kuruluşlar incelemiştir. Bu incelemede Gebze Sanayi Organize Bölgesi'nde yapılan uygulama ile teorik kısımda yeni ürün geliştirme stratejilerinin kuruluşlar açısından önemini ortaya koyan bilgilerin doğruluğu desteklenmeye çalışılmıştır. SUMMARY Due to the advances in science and technology and the rapid changes in the market, a product's life cycle has become much shorter than before. Firms must constantly innovate and conduct research on new products, cope with customer demands and the threat from new competitors. Research and development (R&D) and marketing increases the success rate of new product development. In markets are characterized by diverse customer needs and wants. In present, main condition of competing against to high technology products presented to marketing is to develop new products. Today, most companies are required to develop new products in order to survive in their respective businesses. With a different sentence, the most essential element for a company's long-term survival is related to success in new product development. New product is the most important success factor for the companies, because customer needs change so rapidly. The development of new products in a company not only opens new markets and attracts new customers, but also helps the company to enlarge its organization capabilities. A new product development strategy is an important activity that helps firms to survive and make continous improvements. Product development strategy is to develop a strategy for entring existing market. If a company wants to develop a new product as successful, it must have a new product development strategy. But if we look at the situation in our country, it can be seen that insufficient importance is given to new product development strategies. In this study, various literatures are researched about new product development strategies and it has been researched that when firms develop new products, how strategies they apply. In addition, it has been studied new product developmen strategies' importance and whether new product development strategies in our country are applied sufficient or not. During study, poducing organizations have been examined. In this examination, new product development stategies' importance for organizations mentioned in the theoretical section above are tried to be supported by a questionnaire analysis.
Collections