Türkmenistan`ın doğal kaynaklarının uluslararası pazarlara ulaştırma alternatiflerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IVÖZETBağımsızlığını kazanması ile kendi zengin enerji kaynaklarını özellikledoğalgaz kaynaklarını satma imkanına sahip olan Orta Asya'daki TürkCumhuriyetlerinden Türkmenistan, sahip olduğu doğal zenginliklerini geridebıraktığımız 15 yıllık süreçte satmak ve nakite çevirmek için verdiği uğraşlarısonuçsuz kaldı.Halihazırda Rusya, Ukrayna ve İran'a dünya standardının çok altındadoğalgaz satışı yapan Türkmenistan, bunlara özellikle Rusya ve onun boru hatlarınaolan bağımlılığından kurtulma mücadelesini sürdürmektedir. Bunun içinTürkmenistan'ın önünde Avrupa, Güney Asya ve Uzakdoğu Ülkelerinden oluşanönemli üç ana güzergah bulunmaktadır.Tez çalışmamızda bu güzergahlar, hedef pazarlar ve uygulanan pazarlamastratejileri irdelenmştir. Bundan elde ettiğimiz neticeler ışığında ülkenin bukaynaklarını dış dünyaya nasıl pazarlaması gerektiği konusunda mütevazi de olsaöneriler sunulmaya çalışılmıştır. VSUMMARYAll efforts of Turkmenistan, one of the former Soviet Union country in CentralAsia, during last 15 years were uselss on the way of finding new markets for theirnatural sources especially natural gas and making them cash.Currently Türkmenistan selling their natural sources to Iran, Ukraine, Russiain a very low cost than the world standards.The reason is they still depend on russianpipeline and that is the main problem the country tries to overcome in a short time.Turkmenistan has three main alternatives consisting of Europe, South Asia and FarEast.In this work these three routes, target markets and marketing strategies appliedbefore are analysed. As a conclusion, new ideas about foreign trade strategies gainedfrom the observation during the thesis work are suggested.
Collections