İhracatçı işletmeler ile ihracatçı olmayan işletmeler arasındaki farklılıklar ve ihracat performansının analizi: Zeytinyağı sektöründe bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; ihracat yapan işletmelerle ihracat yapmayan işletmelerarasında işletme özellikleri açısından farklılık bulunup bulunmadığını, ihracatçıişletmeler arasında da işletme özelliklerinin, ürün özelliklerinin ve ihracatpazarlama karmasında uyarlama stratejisinin ihracat performansına etkisinibelirlemeye yönelik olarak zeytinyağı sektöründe yapılan uygulama sonuçlarıele alınmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde uluslararası pazarlamaya ilişkin temelkavramlar ve uluslararası pazarlara giriş yolları, ikinci bölümünde uluslararasıpazarlama karması ile ilgili stratejiler, üçüncü bölümde uluslararasıpazarlamada örgütlenme konuları incelenmiştir. Dördüncü bölümde ihracatçıişletmeleri ihracatçı olmayan işletmelerden ayıran özellikler ve ihracatperformansı konusunda geçmişte yapılan çalışmalara değinilmektedir.Araştırmanın beşinci bölümünde, ileri sürülen hipotezleri test etmek amacıylazeytinyağı sektöründeki işletmeler üzerinde uygulanan anketlerden elde edilenverilere ilişkin analizler yapılmıştır. Analizler sonucunda; ihracatçı işletmeler ileihracatçı olmayan işletmeler arasında işletme özellikleri açısından farklılıklarbulunduğu ve işletme özelliklerinden bazılarının ihracat performansı üzerinde deetkisi bulunduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın altıncı ve son bölümünde ise eldeedilen bulgular değerlendirilerek; işletmelere ve gelecekte araştırma yapacakolanlara önerilerde bulunulmuştur. In this study, whether there is a difference between exporting and non-exporting firms as a point of firm properties have been investigated. Also amongthe exporting firms to determine the export performance regarding to firmscharacteristics, specifications of product and application of strategies in exportmarketing mix, the results of practice in oliveoil firms have been investigated.In the first part of this research, basic consepts and the ways of enteringinternational markets are demostrared. In the second part and third part of thethesis, strategies about international marketing mix and organization in theinternational marketing are studied respectively. In the fourth part, thedifferences between exporting and non-exporting firms and literature surveyabout exporting performance are carried out. In the fifth part of this research,the data from the questionaries about the olive oil firms are analysed toexamine the given hypothesis in this study. According to results there aredifferences between exporting and non-exporting firm respecting their firmcharacteristics and also some of the firm characteristics have been found to beeffective on their exporting performance. In the sixth and last part of theresearch, the results are evaluated and concluded and proposal for the firmsand the other researchers are made.
Collections