Adalar denizi`nde hava sahası ve fır hattı sorunlarının, ulusal ve uluslararası hava hukuku ve deniz hukuku açısından incelenmesi ve türkiye`nin izlemesi gereken stratejilerin belirlenmesi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye ve Yunanistan'ın sahildar oldugu ve içinde 3000'den fazla adanın yeraldıgı Adalar Denizi, kendine has cografi yapısı ve özel nitelikleri ile dünya üzerindebir örnegi bulunmayan, karsılıklı karasuları ile açık denizlere ve dolayısıyla iki ülkehava sahaları ile uluslar arası hava sahasına sahip bir denizdir.1919 tarihli ?Paris Hava Ulastırması Sözlesmesi? ve 1944 tarihli ?SikagoSözlesmesi?ne göre; Milli Hava Sahası'nın genisligi, ülkenin karasuları genisligi ilesınırlanmaktadır. Adalar Denizi'nde Milli Hava Sahası Sorunu'nun temeli,Yunanistan'ın karasuları uzantısını altı mil, Milli Hava Sahası'nın genisligini ise onmil kabul etmesinden kaynaklanmaktadır.FIR (Flight Information Region) Hattı Sorunu'nun temelinde ise Yunanistan'ınFIR'a iliskin kuralları askeri uçaklara da uygulamak istemesi ve FIR sınırlarını millisınırları gibi kabul etmesinden kaynaklanmaktadır.FIR sınırları, ICAO tarafından onaylanan ve içerisinde uçus bilgisi, aramakurtarmave ikaz sistemlerinin saglandıgı bir hava sahasıdır. Bugünkü stanbul/AtinaFIR'ı, 1952 yılında yapılan toplantılar neticesinde ICAO tarafından bölgesel planlarageçirilmistir. Adından da anlasıldıgı gibi, ICAO sivil bir kurulustur ve FIR hattındabilgi verme sorumlulugu sadece sivil uçaklar için uygulanabilir ve FIRsorumlulugunu üstlenen ülkeye hükümranlık hakkı vermemektedir.Bu arastırmada, Adalar Denizi'nde Hava Sahası ve FIR Hattı sorunlarınınulusal ve uluslararası hava hukuku ve deniz hukuku açısından incelenmesi veTürkiye'nin izlemesi gereken stratejilerin belirlenmesine çalısılmıstır. The Aegean Sea, includes more than 3000 islands / islets and separates Greeceand Turkey, has a unique geographical characteristics that make it very special in theworld. It is a semi-closed sea and includes territorial waters and air space of bothTurkey and Greece.According to the Regulation of Aerial Navigation, Signed at Paris, on13 October 1919 and International Air Transport Agreement signed at Chicago, on7 December 1944, the span of National Air Space is limited to territorial waters. Themain cause of the National Air Space Problem in Aegean Sea is that Greece isdeclaring territorial waters 6 miles whereas air space is 10 miles.The main cause of the FIR problem is that Greece is trying to apply FIR rulesalso to the military aircrafts and FIR boundary is accepted as national boundary.FIR boundaries - an airspace that contains flight information, search and rescueand warning systems - are approved by International Civil Aeronotical Organization(ICAO). Today?s Istanbul-Atina FIR region is injected to regional plans by ICAO aftermeetings done in 1952. It can be inferred from the name of ICAO that it is a civilianorganization and the responsibility of declaring flight information in FIR region can beapplied only to the civilian aircrafts and it does not give any sovereignty to the countrythat takes the responsibility of FIR management at that region.In this research, Air Space and the Flight Information Region (FIR) problem inAegean Sea is discussed on the basis of National and International Airspace Law andMaritime Law and then a set of strategies that Turkey shall follow is proposed.
Collections