Özdeşleşme yoluyla sadakat oluşturma üzerine İstanbul`da yaşayan üniversite mezunları arasında yapılan bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın ana amacı; bireylerin özdeşleşmelerine etki eden faktörleri, özdeşleşme ve sadakat arasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin özendirme ve bağış yapma davranışlarına etkileri incelemektir. Bu kapsamda ülkemizde üniversite mezunlarının mezun oldukları üniversiteye yönelik özdeşleşmelerine anlamlı etkilerde bulunan faktörlerin, özdeşleşmenin sadakat algılarına etkilerin ve bu etkilerin mezunların üniversite ile ilgili olumlu davranışlara yönelme frekanslarının ortaya çıkarılmasına çalışılmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde modelde yer alan kavramların açıklanması ve öneminden bahsedilmiştir. Yine aynı bölümde konuyla ilgili sosyal kimlik kuramı üzerinde durulmuştur. Çalışmanın üçüncü bölümünde Türkiye'de bireylerin özdeşleşmelerine etki eden faktörleri, özdeşleşme ve sadakat arasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin özendirme ve bağış yapma davranışlarına etkileri araştırmak için saha çalışması raporlanmaktadır. Birincil verileri toplamak için amacı açık yapılı anket seçilmiştir. Anket ikili, çoklu sabit seçenekli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Anket 693 üniversite mezunu tarafından doldurulmuş ve tamamı istatistiksel analizlerde kullanılmaya uygun bulunmuştur. Toplanan veriler ?Windows için SPSS 10.0? istatistik paket programı kullanılarak, frekans, korelasyon, faktör, doğrusal regresyon ve lojistik regresyon analizleri ile incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde elde edilen bulgulara dayanan sonuçlar sunulmuştur.Çalışmanın en önemli bulguları; bağışta bulunma ve özendirme davranışına en etkili ikna edici faktörün katılım ve memnuniyet olmasıdır. The purpose of this study is to investigate the factors which affected the identification of the individuals and the relationships between the loyalty and the identification and the effects about the promoting and donating. The main factors which affected the identification of the graduates to their university and the effects of the identification of the graduates about the loyalty perceptions and the effects about the frequencies of inclining of the graduates? promoting and donating behaviours is stduied in order to expose.In the second part of the study conceptual issues such as, identification and loyalty and Social Identity Theory are mentioned. In the third part, the methodology of the research conducted to find out the factors which affected the identification of the individuals and the relationships between the loyalty and the effects of these relationships on promoting and donating ın Turkey is presented. A structured, undisguised questionnaire is used as the primary data collection instrument. The questionnaire consist of dichotomous and multichotomous fixed-alternative questions and open-ended questions. The questionnaire is applied to a sample of 693 graduates chosen by the convenience sampling method, all of which are fonud appropriate for evaluation. The collected data is analyzed using the ststistical program ?SPSS 10.0 for Windows?. For the analyses, frequencies, correlation analyses, factor analyses, lineer regression analyses and logistic regression analyses are used. Then, the findings of the empirical study are reported.The most important finding of the study is that the most effective inducing factors on promoting and donating are satisfaction and the participation.
Collections