Dağıtım kanallarında ilişkinin sürekliliğini etkileyen faktörler ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dağıtım kanallarında tedarikçi ile müşteri arasındaki ilişkinin sürekliliğini ele alan bu tez çalışmasının amacı, ilişkinin sürekliliğindeki etkili faktörleri incelemektir.Bu konunun araştırılması için gıda sektöründeki lider bir firmanın müşteri portföyü örneklem kitle olarak kullanılmış ve Türkiye genelindeki 108 müşterisine hazırlanmış olan anket uygulanmıştır. Ankette kullandığımız değerlendirme sorularının kitlemizi tam olarak ölçebilecek olan 7 ayrı kriter incelenmiştir.Anketimizde kullandığımız konu başlıkları: yüz yüze iletişim, firmanın imajı, tedarikçinin adaptasyonu, bilgi paylaşımı, tedarikçiye güven, ilişkinin kalitesi ve ilişkinin sürekliliğidir.Çalışma 5 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde dağıtım kanalları hakkında genel bilgi verilmektedir. İkinci bölümde ise modelimizde ve anket çalışmamız da kullanmış olduğumuz değişkenlerimiz hakkında açıklama yapılmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın metodolojisi açıklanmış ve toplanan veriler üzerinde uygulanan analizlere yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise araştırmanın sonunda elde etmiş olduğumuz veriler hakkında sonuç ve değerlendirme kısmı yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda İlişkinin sürekliliğine ilişkinin kalitesi arasında hiçbir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Bilgi paylaşımı, imaj ve adaptasyonun ilişkinin sürekliliğini olumlu olarak etkilediği görülmektedir. Bu değişkenlerden de en fazla tedarikçinin adaptasyonu etkilemektedir. Purpose of this thesis study, discussing continuity of the relation between supplier and customer in the distribution channels, is to inspect effective factors in the continuity of the relation.Customer portfolio of a leader firm in the food sector is used as a sample mass in order to research this subject and prepared questionnaire is applied to its 108 customers throughout Turkey. 7 separate criterions of the assessment questions, which we use in the questionnaire, which may measure our mass completely are inspected.Subject titles, which we use in our questionnaire, are face to face communication, image of the firm, adaptation of supplier, information sharing, confidence to supplier, quality of relation and continuity of relation.Study is composed of 5 chapters. General information about distribution channels is given in the first chapter. Explanation is made about our variants, which we use in our model and questionnaire, in the second chapter. Methodology of the research is explained and it is given place to analyses, applied on collected date in the third chapter. There is a conclusion and assessment about data, obtained as a result of research in the fourth chapter.It is determined as a result of research that there is no relation between continuity of relation and quality of relation. It is seen that information sharing, image and adaptation affect the continuity of the relation positively. Adaptation of supplier affects mostly among these variant.
Collections