İletişim anlamında kullanılan psikolojik savaş ve propaganga
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim; haberlerin, bilgilerin ya da en genel anlamıyla kültürün insan topluluklarına dağıtımı olgusudur.Medya ise; yazılı yayınlar (gazeteler, aylık ve haftalık dergiler, sektörel yayınlar, görsel yayınlar (TV kanalları ve İnternet) ve işitsel yayınlardan (radyolar) oluşan tüm iletişim çeşitleridir. Medyanın kamusal görevlerinin başında ?haber verme? görevi yer almaktadır. Medya ile yapılan yayınlar bir propaganda modeli olup toplumsal amaca hizmet etmektedir.Psikolojik savaş, silahlı bir harekât girişiminden farklı araç ve yöntemlerle, bir ülkenin rejimine topraklarına ve kaynaklarına, ulusal kültürün meydana getirdiği bütünlüğe karşı, bizzat o ülkenin mensupları kullanarak yürütülen bir saldırı ve savaş türüdür.Psikolojik savaş, insanı toplum ve tümü ile milletin fikir, düşünce ve duygu dünyasına zarar verecek konu, tema ve unsurların eylemler biçiminde harekete geçmesidir.Anahtar Kelimeler;İletişim, Kitle İletişim Araçları, Medya, Psikolojik Savaş, Propaganda Communication is the distrubition of news, or in a much common sense, culture to human communities.On the other hand, media agencies are the all types of communication consist of written publications ( newspaper, montly and weekly published magazines, some publications for certain sectors), visual issues ( TV channels and internet) and broadcasts ( radio). The main and public duty of of the media is ?its reporting responsibility?. Some publications and broadcasts made via media are not only a sort of propaganda models but they also serve for social goals.Physicological warfare is a type of attack and war carried out towards the regime, lands and sources of country and its unity formed by national culture by using the citizens of that country and means and methods much diferent then an armed operation.Physicological warfare is the fact that issues, themes and components, which can damage the society, its people and their thoughts, ideas and feelings, take action against it in the form of actions.Key words;Communication, Mass Communication Vehicles, Media, Physicological Warfare, Propaganda
Collections