Dış kaynaklardan yararlanma`nın başarısında temel kavramlar ve Türk Telekom AŞ bayilik sistemi üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme olgusunun gelişimi ve rekabet seviyesinin artması ile birlikte bir çok işletme gerekli olan uzmanlık ve yeteneklerini sürdürebilme ve gelişimine devam etmede zorluklarla karşılaşmaktadır. İşletmeler, pazarda rekabette konumlarını güçlendirmek amacıyla artan bir şekilde dış kaynak kullanımına başvurmaktadırlar. Dış Kaynaklardan Yararlanma, son on yılda popülaritesi artan bir stratejik işbirliği formudur. Dış Kaynaklardan Yararlanma, bir işletmenin temel yeteneklerinden olmayan faaliyetlerini, konusunda uzmanlaşmış ve etkili başka işletmelere devretmesine dayalı bir yönetim stratejisidir. Dış Kaynaklardan Yararlanma işletmelerin yönetimi ve destek faaliyetlerinin yürütülmesinde önemli bir değişimi ifade eder.Dış Kaynaklardan Yararlanmanın potansiyeli çok büyüktür. Doğru bir şekilde kullanılma durumunda işletmenin verimliliğini belirgin bir şekilde iyileştireceği yönde görüş ve bulgulardan bahsetmek mümkündür. 1990'ların başından beri dış kaynak kullanımında kayda değer bir büyüme söz konusudur. Kamu ve özel sektörün her ikisinde de dış kaynak kullanımı, sadece üretim faaliyetlerinde değil geleneksel şirket içi idari ve yönetim fonksiyonlarında artarak uygulanmaktadır. Bu uygulamalar çok geniş bir alana yayılmış olmakla birlikte daha ziyade veri işlem ve bilgi işlem operasyonları, insan kaynakları yönetim hizmetleri, muhasebe fonksiyonları, tedarik ve dağıtım hizmetleri ile iç denetim ve pazarlamayı içermektedir.Dış Kaynaklardan Yararlanma, bir yönetim ve iş aracıdır ve bütün araçlar gibi arzulanan sonuçlara ulaşmak için uygun şekilde kullanılmalıdır. Tek boyutlu stratejiler tanımlayan yöneticiler başarısız bir sona uğrayacaklardır. Etkili uygulama, özel duruma uyarlanmış çözümleri gerektirir ve ?tek bir form? bütün işletme ve durumlar için ?uygun değildir?. Dış Kaynaklardan Yararlanma, işletmenin ana stratejisinin bir parçası olmalıdır. Başarılı uygulama, analiz, araştırma ve sofistike edilmiş insan kaynakları ve yönetim ilişkilerini gerektirir. Başarılı bir dış kaynak uygulamasının anahtarı olarak stratejik analiz, hizmet sağlayıcıların seçimi ve kurulan ilişkinin yönetimi sayılabilir.Dış Kaynak Kullanımı'nın son yıllardaki büyük artışına rağmen konuyla ilgili uygulama temelli araştırmalar çok az yapılmıştır. Bu çalışmada, dış kaynak kullanım ilişkisinin tarafları arasında önemli görülen güven, bağlılık, işbirliği davranışları, sözleşme, kontrol, bağımlılık, memnuniyet, performans ve ilişkiyi artırma ve devam ettirme arzusu gibi temel kavramlar üzerinde tartışılmış ve oluşturulan bir model çerçevesinde analize tabi tutulmuştur. Teorik bölümde ortaya atılan hipotezler, 638 adet Türk Telekom AŞ bayisine yapılan anket çalışması ile test edilmekte ve elde edilen sonuçların tartışılması ile çalışma sona ermektedir. With the advent of globalisation and enhanced levels of competition, many organizations have acknowledged the difficulties of developing and maintaining the range of expertise and skills necessary to compete succesfully. Organizations are increasingly turning to outsourcing in attempt to enhance their competitiveness. Outsourcing is a form of strategic alliance that has increased in popularity over the past decade.Outsourcing is a management strategy by which an organization delegates major, non-core functions to specialized and efficient service providers. Outsourcing represents a significant shift in the way organizations manage and staff their business support activities.The potential of outsourcing is enormous. If implemented correctly, some authors claim it can dramatically improve an organization?s effectiveness. Since the early 1990s, there has been considerable growth in outsourcing, in both the public and private sectors, with outsourcing being increasingly applied, not only to manufacturing activities, but also to traditional in-house administrative and management functions. These include data processing and IT operations, human resource management services, accounting functions, internal audit and marketing.Outsourcing is a business tool and like all tools, must be used properly to achieve the desired results. Managers that define the process as a one-dimensional starategy will be doomed to failure. Effective implementation requires a tailored solution, ? one size does not fit? all firms. Outsourcing must be part of an overall corporate strategy. Successful implementation will entail analysis, investigation, planning and sophisticated human resource and management. The keys to successful outsourcing fall into three categories: Strategic analysis, selected the providers and managing the relationship.Despite the dramatic rise in outsourcing in recent years, few emprical investigations of subject have been conducted. In this study, we discuss about trust, contract, commitment, control, performans, satisfaction, dependence, relational behaviors and the desire of sustaining the relationship. The hypotheses developed in the conceptual section of the study are tested using survey data collected from 638 dealers of Turk Telekom AŞ. Several implications of the findings of the study are presented.
Collections