Çalışanların şirket politikası, liderlik davranışları ve etik iklimi algılamaları ile iş tatmini ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; şirket politikası, liderlik davranışları, etik iklim, iş tatmini ve örgütsel bağlılık değişkenlerinin birbirleriyle olan ilişkilerini incelemek ve birbirlerini nasıl etkilediğini ortaya koymaktır.Çalışmamızda geniş bir literatür araştırması yapılarak; şirket politikası, liderlik davranışları, etik iklim, iş tatmini ve örgütsel bağlılık değişkenlerinin tanımlamaları yapılarak bu değişkenlere nelerin neden olduğu ve bu değişkenlerin örgütler üzerinde hangi sonuçları meydana getirdiği ortaya konulmuştur. Daha sonra bu değişkenlerin birbirlerini nasıl etkiledikleri araştırılmıştır.Araştırma maksadıyla, Marmara Bölgesi'ndeki özel sektörde faaliyet gösteren farklı şirketlerde çalışan 626 kişiye anket dağıtılıp, geri toplanarak istatiksel analizler yapılmıştır.Analizler sonucunda araştırma konusu olan değişkenlerin tümünün birbirleri arasında pozitif yönde bir korelasyon bulunmuştur.Çalışmamızın son kısmında, elde edilen sonuçlar ışığında uygulamaya yönelik olarak yöneticilere ve gelecekteki araştırmacılara çeşitli öneriler yer almıştır. The purpose of this study is to explore the relationship among HRM variables such as corporation policy, charismatic leadership, ethical climate, job satisfaction and organizational commitment and the effects of these variables in work life.In our study, the association between HRM variables in literature, namely, corporation policy, charismatic leadership, ethical climate, job satisfaction and organizational commitment were analyzed both separately and simultaneously. This study revealed the causes and the results of these variables.The sample of this study consists of different Private Sector Companies in the Marmara Region. 626 employees were given the questionnaire, have answered and returned it.The findings of the analysis reveal that, there are positive relationships between all factors in this study.Under the light of these findings, practical implications of the study for company managers and suggestions for the future research are discussed.
Collections