Üniversitelerin inovasyona katkıları: Gelişmiş ülkeler ve Türkiye karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
18. Yüzyılın sonlarında başlayan bir süreçle, teknolojiler bilimsel bilgi temelli olarak gelişmeye başlamış ve bilimle teknoloji arasındaki bu etkileşim sanayileşme ve ekonomik gelişmenin motoru olmuştur. Üniversite bilimsel bilginin ana üreticisi olurken sanayi de yeni teknolojilerin ve buna bağlı olarak ekonomik büyümenin ana unsuru haline gelmiştir. Üniversite ve sanayi arasındaki bu ilişki ekonomik büyümeyi destekleyen önemli bir etkiye sahip olmakla birlikte bu işbirliği özellikle gelişmekte olan ülkelerde her zaman verimli olamamaktadır.Bu tez çalışmasında, üniversitelerin ürettikleri bilimsel bilgiyi ticari yarar sağlayacak teknolojik yeniliklere (inovasyon) dönüştürmede önemli ve etkin bir araç olarak kabul edilen üniversite-sanayi etkileşimleri, bunların gelişmiş ülkelerdeki durum ve işleyişleri ile Türkiye'deki durumları karşılaştırılmıştır. Ayrıca Türk üniversitelerinin yapısal analizi, gelişmiş ülkeler ile karşılaştırmalı olarak yapılmıştır. Üniversitelerin teknolojiye ve ekonomiye katkıları konusunda eksiklikler belirlenerek yapılması gerekenler ile ilgili sonuçlar çıkarılmaya çalışılmıştır.Bu tez çalışması aynı zamanda bir alan araştırmasını da içermektedir. Türkiye'de sanayinin inovasyon yapabilirliğini ve bu konuda üniversitelerden yararlanma düşüncesine bakış açılarını belirlemek amacıyla hazırlanmış olan anket soruları Kocaeli ağırlıklı olarak seçilmiş olan örneklemdeki özel ve kamu kuruluşlarına yöneltilmiştir. Ayrıca akademik çevrenin üniversite-sanayi etkileşimine bakış açılarını görmek için de bir anket hazırlanmış, örneklem olarak seçilen Kocaeli Üniversitesi ve Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsi'nin teknik bölümlerindeki akademisyenlere uygulanmıştır. Technologies have been development according to scientific information as from last of 18. century and this interaction of between science and technology has been an actuator for industrialization and economic development. In this interaction; üniversity has been producer for scientific information, industry has been producer for new technologies and economic growth. In this interaction the task of government to make out the money for scientific research. This triad interaction between üniversity-industry and government is very important for economic growth but this interaction is not efficient always especially developing country.In this dissertation, it has been admitted effective appliance for producing scientific information in üniversities to convert technological innovations üniversity-industry interaction and technoparks have been examined. Üniversity-industry interactions, and technoparks in developed countries have been compared with Turkish üniversities and technoparks. Moreover, Turkish Üniversities?s academic structures, innovation adequacies and scientific researchs have been examined. This results have been compared with developed countries and concluded for redevelopment.This dissertation is also concerned a field survey. Prepared survey questions for to determine so as to industry?s achieve innovation and perspective for üniversity-industry collaboration in Turkey, to address private and public enterprise in Kocaeli predominantly sampling. Also, prepared a survey for to see perspective of academics to üniversity-industry interaction. This survey is addressed to technical academics of Kocaeli Üniversity and Gebze High Technology Institute.
Collections