Okul spor tesislerinin ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi derslerine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Spor, bireylerin sağlıklı bir yaşam sürdürmeleri yönünden önemli bir parametre olarak yerini almaktadır. Gelecek nesilleri sportif aktivitelerle tanıştırmak ve onlara spor ruhunu aşılamak, şüphesiz ki okullar aracılığı ile olmaktadır. Bu araştırmada ortaöğretim kurumlarında ki öğrencilerin beden eğitimi derslerinde, okullarda spor tesislerine sahip olma ve olmama durumları ile derse karşı tutumları arasındaki farklar incelenmiş, elde edilen sonuçlara uygun olarak öneriler sunulmuştur. Araştırmanın evrenini 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Zeytinburnu ilçesi, örneklem grubu ise bu ilçede bulunan özel ve resmi ortaöğretim kurumlarından oluşmaktadır. Seçilen okulların 7'si spor salonu olan 7'side spor salonu olmayan farklı türde 14 resmi ve özel ortaöğretim kurumları belirlenerek, katılımcı öğrencilerin cinsiyet farklılıklarının da eşit sayılarda olmasına dikkat edilmiş ve araştırmadan üst düzey geçerli sonuçlar elde edilmeye çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Ünal ve Sayın tarafından geliştirilen 30 sorudan oluşan 5'li likert tipi anket formu ile 2554 ortaöğretim öğrencisine ölçek uygulanmış, katılımcı 1925 öğrencinin ölçek sonuçları araştırmaya objektif olarak katkı sağlamaya değer bulunmuştur. Araştırmada elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda, öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumlarının genel olarak olumlu olmakla beraber beden eğitimi dersinin en önemli boyutu ve gereklilikleri arasında olan spor tesislerinin yokluğundan kaynaklanan olumsuz tutumlarının da olduğu belirlenmiştir. Ortaöğretimde okuyan öğrenciler beden eğitimi dersinin fizikleri, zihinleri ve sağlıkları üzerindeki olumlu etkisi ile niteliksel ve niceliksel kazanımlarının farkında oldukları dolayısıyla okul spor tesisleri olan okullarda derse karşı tutum puanlarının düzeyi daha yüksek bulunmuştur. Toplumların sağlıklı bireyler yetiştirmesi, spor kültürünün geniş tabana yayılması ve okullarda gerekli spor tesislerinin yapılmasıyla sağlıklı nesiller hedefinin gerçekleşeceği öngörülmektedir. Sport is very important parameter to continue healthy life by the people. To introduce new generations with sports activities is via the schools. In this research, It is analyzed the differences the attitudes of the students who are in the secondary school to their lessons with having sport facilities or not at schools and offered the suggestions consistent with results. The population of research is the schools, between 2014-2015 years, in the Zeytinburnu and the sample is the private and public secondary schools in this town. There is selected 14 private and public schools to have different properties and 7 of them haven't got sport facilities. Also, It is considered the equality the total number of men and women. The Likert questionnaire with 5 parts, which is developed by Prof. Dr. Semra Unal in 2013, consisting of 30 questions has been implemented to 2554 secondary school students and 1925 questionnaire of the students are taken in to account in order to provide objective information.The results of evaluation of the data to obtained from this study, although the attitudes of students to physical training is positive, they have negative attitudes due to lack of sports facilities which is the most important aspects and requirements of physical education classes. The students who are secondary schools are aware of the positive effects on their heaths, bodies and minds with their qualitative and quantitative gains. So, the level of attitude scores in schools with sports facilities is higher. Consequently, to actualize the target of a healthy generation is previsualized thought with the widespread of sports culture and sport facilities at schools.
Collections