Klasik ve işbirliği ile öğretim yaklaşımlarının ilköğretim birinci kademe (10-12 yaş) öğrencilerinin beden eğitimi derslerine yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın çalışma grubunu, ilköğretim birinci kademe sınıflarında okuyan, yaş ortalaması 10,15 ± 3,37 olan 26 öğrenci oluşturmaktadır. Oluşturulan grubun yarısı ile klasik (geleneksel), diğer yarısı ise işbirliği ile beden eğitimi öğretim yaklaşımı uygulanmış ve elde edilen veriler karşılaştırılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan envanter, 6 haftalık eğitim öncesi ve sonrasında uygulanmış ve her iki grubun beden eğitimi derslerine karşı tutumlarına yönelik farklılıklar karşılaştırılmıştır. Araştırmada uygulanan 6 haftalık klasik beden eğitimi öğretimi, program hedefleri doğrultusunda(Demirci, 2008) beden eğitimi dersleri haftada iki saat olarak uygulanmıştır. İşbirliği ile öğretim yaklaşımının uygulandığı grubun öğretim programı, işbirliği ile öğrenme tekniklerinden De Vries (1976) ve Slavin (1978–1980) tarafından geliştirilen ''Takım–Oyun–Turnuva'' Johnson ve Johnson (1994) tarafından geliştirilen ''Birlikte Öğrenme'' yapıları üzerine kurulmuştur. Konu ile ilgili araştırmaların, işbirliği ile öğrenmenin cinsiyet, yetenek ve sınıf düzeyi, kültürel köken gibi birçok özellik gösteren öğrenci gruplarında yapıldığını, görmekteyiz. Bizim araştırmamızda çalışma ve kontrol gruplarında karma(heterojen grup) eğitim uygulanmış ve istatistiksel değerlendirmede cinsiyet değişkeni yerine grup (çalışma ve kontrol) değişkenine bakılmıştır. Değişkenlerin betimleyici istatistikleri kapsamında ortalamaları, standart sapmaları, frekans ve yüzde bulguları incelendi. Karşılaştırmalı analizlerde Ki-Kare Testi kapsamında Mc Nemar Testi ve Bağımlı iki grup arasındaki farkların ölçümünde Eşleştirilmiş Örneklem t Testi kullanıldı, sonuçlar tablo ve yorumları ile birlikte verildi.Çapraz tablo ve Mc Nemar testine göre p = 0,146 > 0,05 olduğu için öğrencilerin önceki bulguları ile sonraki bulguları arasında fark olmadığına ilişkin kurulan sıfır hipotezi kabul edildi. Yani öğrencilerin önceki görüşleri ile sonraki görüşleri arasında %95 güven düzeyi ile bir fark olmadığı söylenebilir. Eşleştirilmiş örneklem t testi tablosuna göre kontrol gurubunun ön ve son test toplam puanları arasında %95 güven düzeyi ile istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Genel olarak öğrencilerin ön test toplam puanları ile son test toplam puanları arasında %95 güven düzeyi ile istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (p=0,390>0,05). Tanımlayıcı istatistiklere göre, öğrencilerin ön test toplam puan ortalamaları ile son test toplam puan ortalamaları birbirine çok yakındır. Bu nedenle puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenmemektedir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Klasik Öğretim Yöntemi, İşbirliği ile Öğretim Yöntemi, İşbirlikli öğretim The research focus on the 26 students who are attending primary school,and their average age is 10.15+-3.37. Classic (traditional)physical education teaching approach has benn applied to half of the group and physical education teaching approach with cooperation has been applied to other half of the group .Hence, the data has been compared. The inventory which is used for collecting data has been applied before education which took 6 week and after education. Thus the difference in approaches to PE class between two group has been compared. Classic pyhsical education teaching which took 6 week for researh has been applied two hours in a week on the goals of the program (Demirci,2008). The goup's learning program which is teaching approach with cooperation set up on the habits ''team-game-tournament''developed by De Vries (1976) and Slavin (1978-1980) and `learning together`developed by Johson and Johson. As a result of the researches evaluated, it has been found that there are various implementations of collaborative works done with the student groups that show difference in sex, ability, class level and cultural roots. İn our research mixed (heterojen group) study applied to working and control groups and in the statistical assessment instead of gender variable we'r looking the group ( study and control) variable. Statistical analysis was done using SPSS version 20 software and Microsoft Office programmes. The average, standard deviation, frequency and percentage findings of variables were analysed. For the comparative analysis Nc Nemar Test as part of Ki-Kare Test and for the measurement of differences between two groups, Paired Sample Test was used and the results were given with the comments and the table. According to cross table and Mc Nemat test p = 0,146 > so the zero hypothesis which states that the pre findings and post findings of the students do not have any differences is approved. It can be said that with %95 confidence level, there is not difference between students' former and following perceptions. The test which are solved by students is showed that there is no statistically diffirence between total score of pre-test an last-test with %95confidence level (p=0.390>0.05).According to statistics, students total average pre-test scores are really close to total average last-test scores. Because of that theere is no statistically significiant difference between them.Keywords: Physical education, cooperative learning approach, classical learning approach, cooperative learninig
Collections