Örgütsel öğrenme kapasitesi ve yeniliğin ve işletme performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütsel öğrenme, örgütlerin dış ve iç çevre etkileşiminden doğan bireysel veya örgütsel boyuta oluşan öğrenimlerin, örgüt hafızasına alınması ve gerekli olduğu takdirde bu bilginin kullanılmasıdır. Örgütsel öğrenme kapasitesi ise, örgütsel öğrenmenin ne kadar etkin olduğunu göstermektedir.Örgütsel öğrenmenin gerçekleşmesi sonucunda işletmede bazı değişiklikler yani yenilikler meydana gelebilir. Bu yenilikler mevcut olan bir durumun iyileştirilmesi veya hiç olmayan bir durumun ortaya çıkarılması ile sonuçlanabilir. Öğrenimler sonucunda yapılan yenilikler, mevcut olan durumdan farklı bir durum ortaya koyuyorsa keşifsel yenilik olarak adlandırılır. Öğrenimler sonucunda yapılan yenilikler, mevcut bir durumun iyileştirilmesine yönelik ise düzeltici yenilik olarak adlandırılır.Araştırma, metal sektöründeki firmaların örgütsel öğrenme kapasitelerinin keşifsel ve düzeltici yenilik yapmalarını ne derece etkilediğini ve yapılan keşifsel ve düzeltici yeniliklerin firmaların performansında meydana getirdiği değişiklikleri, incelemektedir. Organizational learning is to capture individual or organizational sided erudition derived from internal and external surroundings into organizational memory and to utilize it when needed. Organizational learning capacity is meant to indicate how effective organizational learning is.Certain changes in other words innovation may result from organizational learning. This innovation can end up with bettering of an existing situation or arising of a non-existent one. If an innovation made after learning exhibit a nonexistent situation, it is called exploration. Otherwise, which means bettering of an existing situation, it is named exploitation.This research focuses on how organizational learning capacity affects exploration and exploitation of firms in metal industry and further analyzes the changes in firm performance caused by them.
Collections