Özel gereksinimli bireylerde beden eğitimi ve spor etkinliklerinin motor beceri gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gerçekleştirilen araştırmanın konusunu `Özel gereksinimli bireylerde beden eğitimi ve spor etkinliklerinin motor beceri gelişimine etkisi` oluşturmaktadır. Araştırmanın içeriğine ve konusuna sadık kalınarak hazırlanmış olan literatür ve kavramsal çerçeve yazımlarında yerli ve yabancı kaynaklar kullanılmıştır. 9–12 yaş grubu hafif düzey zihinsel engelli çocuklarda 10 haftalık beden eğitimi ve spor etkinliklerinin motor becerilere etkisini belirlemek amacı ile yapılacak olan bu araştırma kontrol grubu olarak belirlenen bireylere ön test-son test model yöntemi uygulanarak araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma, İstanbul ili Maltepe İlçesi'nde bulunan 9-12 yaş grubu hafif düzey zihinsel engelli katılımcılarla yapılmıştır. Araştırma, temel hareket eğitimi uygulamaları için, Araştırma evreni içerisinde yer alan bireyler İstanbul ili Maltepe ilçesinde bulunan Avrasya Engelliler Spor Klübü ve Celal Avşar İlkögretim Okuluna devam eden hafif düzey zihinsel engelli bireylerden oluşmaktadır. Araştırma, kadın (5) ve erkek (15) katılımcılar ile hiç spor yapmamış tesadüfi örneklem yöntemi ile belirlenmiş, 10 çalışma grubu 10 kontrol grubu olmak üzere toplam 20 kişi üzerinde yapılmıştır. Araştırma formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kişisel bilgileri ile alakalıdır. Çocukların yaş, cinsiyet, eğitim durumu ve fiziksel aktivite durumu ilgili soruları içermektedir. Araştırmanın ikinci bölümünü ise TGMD-3 testi oluşturmaktadır. Büyük Kas Motor Gelişim Testi (TGMD-3) iki alt testten oluşmaktadır. Bunlar; 6 Lokomotor testi ( koşu, gallop, tek ayak sıçrama, atlama, yatay atlama ve kayma adımı becerileri) ve 7 nesne kontrolü beceri testi (beyzbol vuruşu, sıçrayan topa el önü vuruş, topu yukardan fırlatma, topa ayakla vurma, tek el top sektirme, iki el top yakalama, topu aşağıdan fırlatma) olarak incelenmektedir. Araştırma sonucu elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde SPSS 22 istatistik paket programı kullanılmıştır. Gruplar arası elde edilen verilerin karşılaştırılabilmesi için bağımsız grup t testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde beden eğitimi ve spor aktiviteleri sonucunda kontrol ve çalışma grupları arasında farklılıklara rastlanılmıştır. Ayrıca kız ve erkekler arasında da farklılıklar ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgulara bağlı kalınarak araştırmanın sonuç bölümü oluşturulmuş, araştırmaya ve araştırmacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir. The subject of the research is impacts of physical education and sports activities in individuals with special needs on the development of motor skills. The content of the research which has been prepared in keeping with the subject of literature and writing conceptual framework used domestic and foreign sources. The aim of this study is determining the effect of the motor skills in 9-12 age group children with mild mental disabilities individuals in the 10-week physical training and sports activities. In this study, the experimental and control group pretest-posttest model method was applied. Research was conducted with 9-12 age group participants who are mild mental disabilities individuals in the Maltepe district of Istanbul province. Maltepe district Avrasya Disabilties Sports Club and continued with Celal Avşar Pruise scools which was created basic training for motion applications of the research from mild mental disabilities individuals. Research was performed on a total of 20 people, including 10 control group of 10 working groups. These groups include male and female participants who were sedentary determined by random sampling method. The questionnaire is divided in two parts. The first part is related to personal information. Age, gender, level of education and physical activity status includes related questions. The second part of the study is TGMD-3 test. Great Nov Motor Development Test (TGMD-3) consists of two sub-tests. These; 6 locomotor test (running, gallop, one-foot jump, jump, vertical jump and slide step skills) and 7 object control skills test (baseball shot, bouncing the ball, hands in front of the shot, the ball above the launch, ball, foot-pounding single hand ball bounced up, two hands to catch the ball, throw the ball below) are being examined. SPSS 22 statistical software package for Windows used to analyze the data and the comparison of data between groups, independent groups t test (Independent-Sample t-test) were used. The findings are the result of physical training and sports activities were uncovered as a result of the differences between control and experimental groups. It is also revealed differences between boys and girls. The conclusion of the research adhering to the obtained findings have been created, it developed proposals for research and researchers.Key Words: Special needs individuals, motor skills, TMGD-3
Collections