Çocuklarda fiziksel etkinlik kartları (FEK) ile hazırlanmış sekiz haftalık düzenli bir çalışmanın seçilmiş bazı psiko-motor özelliklere etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ilköğretim birinci kademede, fiziksel etkinlik kartları (FEK) ile planlanmış düzenli bir beden eğitimi ve oyun dersinin, çocukların temel hareket becerileri ve bazı psikomotor özelliklerin gelişimi üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmanın devinişsel gelişime etkisi inceleyeceğinden deneysel bir araştırma uygulanmıştır. Çalışma grubu, Çayırova İlkokulu 2.sınıf öğrencilerinden, öğrencilerin kendi istekleri ve veli izinleri sonucu tesadüfî örnekleme yöntemi ile gerçekleşmiştir. Çalışma grubu kız (n=17), erkek (n=17), kontrol grubu kız (n=17), erkek (n=17)toplam 68 kişiden oluşmuştur. Çalışma grubu 8 hafta boyunca haftada 2 gün 1 ders saati olarak programa uygun şekilde eğitime devam etmiştir. Çocukların hareket becerilerinin değerlendirilmesinde, elde edilen mesafeye bağlı değerin artışının ve elde edilen süreye bağlı değerin azalmasının olumlu olarak değerlendirildiği motor testler kullanılmıştır. Bunlar; Eurofit test bataryasında yer alan Flamingo denge testi, Durarak Uzun Atlama Testi (DUA), Otur Eriş Esneklik Testi testlerinin yanında Agility T-Test, 20 m. Sprint Testi, Dikey Sıçrama Testi çalışma döneminin başında ön test ve sonunda son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için IBM SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Bu çalışma sonuçlarının değerlendirilmesinde Shapiro – Wilk normallik testi uygulanmıştır. Normal dağılım göstermediğinden dolayı da `non-parametrik` testlerden, Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Karşılaştırmalar için anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, 8 haftalık bir süreçte, fiziksel etkinlik kartlarının (FEK) etkin ve düzenli kullanımının 7-8 yaş grubu çocuklarla yürütülen Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde özellikle denge, anaerobik güç, çeviklik, sürat, kuvvet ve esneklik gelişimleri üzerine etkileri değerlendirilmiştir. Beden eğitimi ve oyun dersinin çocukların temel hareket becerileri ve bazı psikomotor özelliklerinin gelişimi üzerinde bu grup içerisinde dikey sıçrama hariç diğerlerinde anlamlı bir etkisi bulunmadığı belirlenmiştir. In this study, it is aimed to examine the effect of a regular Physical Education and Game Course planned with physical activity cards (FEK) on the development of some basic motor skills and some psychomotor characteristics in students of primary school. An experimental research has been applied since it will examine the effect of the study on motional development. The study group was randomly selected from 2nd grade students in Çayırova Elementary School discretionally and with parental permission. The study group consisted of 68 participants in total. 17 of them were female (n = 17), 17 of them were male (n = 17). The control group consisted of 17 females (n = 17), and 17 males (n = 17). The working group had 2 days training in a week as 1 lesson period and the study lasted 8 weeks.In the evaluation of the mobility skills of the children, motor tests were used to evaluate the increase in the value of the distance obtained and the decrease in the value of the time. These tests were applied as pre-test and post-test at the beginning of the study period as the Agility T-Test, 20 mt-Sprint Test, Vertical Jump Test in addition to the Flamingo balance test, Standing Long Jump Test (DUA), Sit-and-Go Flexibility Test included in the Eurofit test battery. IBM SPSS 22 package program was used for the analysis of the data obtained in the study. Shapiro - Wilk normality test was used to evaluate the results of this study. Since it does not show normal distribution, Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Signed Ranks Test were applied out of non-parametric tests. Significance level was taken as 0.05 for comparisons.As a result, the effects of effective and regular use of physical activity cards (FEK) on the development of balance, anaerobic power, agility, speed, strength and flexibility were evaluated in the Physical Education and Game Course conducted with children aged 7-8 years. It was determined that Physical Education and Game Course had no significant effect on the development of basic movement skills and some psychomotor characteristics of children in this group except vertical jump.
Collections