Ürün,ürün satış noktaları,reklam özellikleri ve tüketicinin markaya duyduğu güvenin satınalma davranışı üzerindeki etkileri:Kahve sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada kahve ürünü, kahve satış noktaları, reklam özellikleri vetüketicinin markaya duyduğu güvenin satınalma davranışı üzerindeki etkileriincelenmektedir.Çalışmaya marka kavramı ile başlanmış, markanın tanımı, önemi ve markastratejileri ile konu genişletilmiştir. Daha sonra marka yönetimi konusu işlenerekmarka konusu ve etkileri daha da ileri taşınmıştır. Devamın da da ise satın almadavranışını etkileyen faktörler ve satın alma karar tipleri incelenmiş, önem ve gereğiüzerinde durulmuştur.Bu konunun araştırılması için İstanbul genelindeki Zincir Kahve mekanlarınıkapsayıp Starbucks, Kahve Dünyası, Gloria Jeans ve Coffee Nero müşterileri kitleolarak kullanılmış ve hazırlanan anket soruları uygulanmıştır. Anket kapsamındabirinci bölümde kahve ürünü, ikinci bölümde kahve mekanları, ücüncü bölümdereklam, dördüncü bölümde satınalma davranışı ve son bölümde markaya güvenkonuları üzerinde durulmuştur. Verilerin toplanması ve analiz edilmesi sonucureklam, markaya güven üzerinde yapılmıştır. Markaya güven ve satın alma davranışıarasındaki ilişkiler ve boyutları gösterilmiştir.Araştırmanın sonucunda da markayagüven ve satın alma davranışı arasında bir ilişkinin olmadığı fakat ürünün tüketildiğimekan ve reklamların satın alma davranışı arasında bir ilişki olduğu görülmüştür. This paper aims to investigate coffee product, coffee sales point, advertisingcharacteristics and consumer?s trust in brand. And how all these affects thepurchasing behaviour.The research starts with ?brand? concept and its definition, importance andstrategies makes it broader. Also, brand management is used as an important keyfactor. The paper mentions the factors that affect purchasing behavior and the typesof purchasing decisions and gives sufficient importance to these issues.Survey questions were used to analyze all these effects that were mentionedabove. The questions were applied to the sample which was selected from the CoffeeChain of İstanbul such as Starbucks, Kahve Dünyası, Gloria Jeans and Coffee Nero.Survey questions consist of five sections: Coffee as a product, Coffee Shops,Advertisement, Purchasing, Brand Trust. As a result of survey analysis, we can reachthe relationship between brand trust and purchasing behavior. Based on the analysisresults, there is no relationship between brand trust and purchasing behavior.However, coffee shops and advertisements affect purchasing behavior.
Collections