Spor okur-yazarlığı kavramının antrenör, spor yöneticisi ve beden eğitimi öğretmenlerinin bakış açıları ile irdelenmesi `İstanbul örneği`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışma, Türkiye'de Spor Bilimleri alanlarından mezun olmuş Antrenör, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri ve Spor Yöneticilerinin Spor Okur-yazarlığı kavramına bakış açısını incelemeyi; görece yeni ve birçok alandan katkı barındıran bu kavrama dair Spor Bilimleri mezunlarının seviyelerini, görüşlerini ve farkındalıklarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Yöntem: 376 kişinin katıldığı çalışmada, Algılanan Spor Okur-Yazarlığı Ölçeğinin Türkçe geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış ve çalışma süresince Spor Okur-Yazarlığı Farkındalık Ölçeği geliştirilmiştir. Bulgular: Analizlere göre, Beden Eğitimi Öğretmenleri, Spor Okur-Yazarlığı kavramına Spor Yönetim mezunlarına göre daha yatkın, eğitimde uygulayabilme farkındalığına sahip oldukları saptanmıştır. Sonuç: Çalışmada geçerliği yapılan ölçekler ve yeni geliştirilen ölçekler Türkiye'de Spor Okur-Yazarlığı kavramının gelişimine ve çalışılmasına olanak tanıyacaktır. Ayrıca bu önemli kavramın, Türkiye'de spor eğitimi ve çocuk gelişiminde kullanılarak, başarılı, hayat boyu spor ve sağlıklı nesiller adına faydalı olabileceği, bu nedenle spor bilimcilerin bu çalışmadaki bilgiler ışığında yönlenebileceği düşünülmüştür.Anahtar Kelimeler: Spor Okur-Yazarlığı, Öğretmenler, Antrenörler, Yöneticiler, Spor kültürü Purpose: This study was aimed to investigate awarness levels, thoughts and perspective of Sports Sciences Graduate Programmes (Coaching, Educator, Sports Management) on Physical Literacy.Method: Study was consisted 376 participants and reliability and validity analysis of Turkish version of Perceived Physical Literacy Instrument was conducted. Beside this, in initial study, Physical Literacy Awareness Scale also developed and tested in models.Results: According to results, it has found that Physical Educators and Teachers have higher perception and tendency to imply and valuable viewpoint on Physical Literacy and its components than participants who graduated from Sports Management programmes.Conclussion: Both validated and developed scales about Physical Literacy could be seen as handful instruments on improving perception and application on physical education of Physical Literacy in Turkey. Moreover, because of using Physical Literacy perspective on child development, physical education could result in life span developed and healthy genres, results and reviews on current study could highlight keypoints for Sports Scientist.Keywords: Physical Literacy, Teachers-Educators, Coaches, Sports Manager, Sports Culture
Collections