Ortaöğretim öğrencilerinin yükseköğretim kurum tercihleri üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, farklı sosyo-ekonomik düzeyde, farklı okul türlerinde eğitim görmekte olan ve farklı yerleşim birimlerinde ikamet eden kız ve erkek öğrencilerden oluşan Ortaöğretim Kurumu öğrencilerinin, Yükseköğretim Kurum tercihlerinde etkili olan faktörleri incelemektir.Çalışma kapsamında 36 adet sorudan oluşan yeni bir anket geliştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 Eğitim ve Öğretim yılında Kocaeli ili ortaöğretim kurumlarının son sınıflarında eğitim görmekte olan öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, ?Kocaeli Meslek ve Sanat Kursları? nda eğitim görmekte olan lise son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın çalışma grubu olarak basit rastgele örnekleme yöntemi ile tesadüfî ve gönüllü olarak seçilen: 120 adet Genel Lise, 177 adet Mesleki Eğitim Lisesi, 69 adet Anadolu ve Fen Lisesi ile 30 adet İmam Hatip Lisesi öğrencisi olmak üzere toplam 396 adet öğrenci araştırmanın örneklemini teşkil etmektedir.Araştırma ile farklı Ortaöğretim Kurumlarında eğitim görmekte olan, farklı sosyo ekonomik ve kültürel altyapıya sahip öğrencilerin oluşturduğu örneklem grupları için Yükseköğretim Kurum tercihinde etkili olan faktörler arasında meydana gelen anlamlı farklılaşmalar ve bu farklılaşmaların olası nedenleri analiz edilecektir. The aim of this paper is to investigate the factor that effect the college and university choices of both male and female students who belong to different socio-economic classes, go to different types of high schools and live in different residential areas.Within this research a new questionnaire, which consist of 36 questions, was developed, the universe of this study consists of high school senior students in Kocaeli in 2009-2010 academic year. The sampling is made through four different groups which are regular high schools, technical high schools, Anadolu/Science high schools and İmam Hatip high schools (religious based education). In this context, we have chosen 120 regular, 177 technical, 69 Anadolu/Science and 30 İmam Hatip high schools randomly who agreed to participate voluntarily.With this research, we put forward the factors effecting the college and university choices of high school students who belong to different socio-economic classes, go to different types of high schools and have different cultural backgrounds. We also investigate the significant diversification among them while analyzing the possible underlying reasons.
Collections