Örgütsel değişim ve örgütsel öğrenme arasındaki ilişkilere yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz koşullarının hızla değişmesi zamana karşı en doğru ve etkin çözümlerin bulunarak uygulanmasını zorunlu hale getirmiştir. Belirlenen çözümlerin örgütlere uygulanması ise değişimi gerçekleştirerek mümkün olabilecektir. Söz konusu değişim; bilgiye önem veren, rakiplerinden daha hızlı ve daha etkili öğrenen örgütler tarafından çok daha kolay gerçekleştirilecektir.Bu araştırmada temel olarak, örgütsel öğrenmenin örgütsel değişim üzerindeki etkileri incelenmiştir. Örgütsel öğrenme konusunun daha iyi irdelenebilmesi amacı ile örgütsel değişimin amaçları ve özellikleri, örgütsel değişim teknikleri sırasıyla incelenmiştir. Örgütlerde örgütsel öğrenme ve örgütsel değişimin tespit edilmesi için makale ve konu ile ilgili çeşitli kaynaklar taranarak incelenmiştir, uygulama bölümünde de veri toplamak amacı ile anket yöntemi kullanılmıştır.Tez dört ana bölümden meydana gelmiştir. İlk bölümde örgütsel değişimin amaçları ve özellikleri incelenerek, örgütsel değişim teknikleri üzerinde durulmuş ve bu tekniklerin neler olduğundan bahsedilmiştir. İkinci bölümünde; örgütsel öğrenme kavramı üzerinde durulmuş, örgütsel öğrenmenin teknikleri, süreci ve örgütsel öğrenmeyi geliştiren örgütsel faktörler konularına değinilmiştir. Üçüncü bölümde değişim ve öğrenme kavramları birlikte incelenerek, örgütlerde değişimi başarabilmek için örgütsel öğrenmenin önemine değinilmiştir. Dördüncü bölümde örgütsel değişim ve örgütsel öğrenme üzerine yapılan uygulama sonuçları ve değerlendirmeleri ele alınmıştır. Rapid changes in recent conditions have made finding and applying most accurate and effective solutions against time obligatory. Applying determined solutions to organizations could be possible by realizing the change. This change in question could be realized much easier by organizations which give importance to knowledge and learn faster and more effective than their competitors.This dissertation basically discusses the effects of organizational learning to the organizational change. In order to define the organizational learning subject, the aim and properties of organizational change, methods of organizational change are explored. Many articles and various sources are used for the research of the organizational learning and organizational change in the organizations, questionnaire are used in the applications.The dissertation is composed of four main chapters. In the first chapter, the aim and specifications of organizational change are explicated and also the chapter is emphasized the theorical information about technics of organizational change. In the second chapter, organizational learning concept is identified and the techniques, and process of organizational learning and the subjects of organizational factors developing the organizational learning are mentioned. In the third chapter, concept of change and learning are analyzed together, and the importance of organizational learning to achieve change in organizations is mentioned. Fourth chapter is about the results and analysis of the application. Lastly, results and recommendations are discussed.
Collections