Üçüncü taraf lojistik firmalarında hesap verebilirlik, etik davranış, şeffaflık ve güvenin incelenmesi: Gıda sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile üçüncü taraf lojistik (3PL) hizmet sağlayıcılarda hesap verebilirlik, şeffaflık ve etik davranış konuları ele alınmış ve alıcının güveni üzerindeki etkileri incelenerek hizmet performansı açısından değerlendirmeler yapılmıştır. Bu amaçla 3PL hizmeti alan gıda üreticisi işletmelerden, 202 adet veri anket yöntemiyle toplanmıştır. Veriler, LISREL tabanlı yapısal eşitlik modellemesi yöntemiyle analiz edilmiş ve şu sonuçlara ulaşılmıştır. Lojistik hizmet sağlayıcının hesap verebilirliği, şeffaflık ve etik davranış üzerinde pozitif etkiye sahiptir. Aynı şekilde şeffaflık ve etik davranış boyutlarının da güven üzerine pozitif bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur. Diğer yandan şeffaflık boyutunun etik davranışı negatif etkilemesi ilginç bir sonuç olarak ortaya çıkmıştır. Son olarak da güvenin performans üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur. Bu çalışma sonuçları şunu öneriyor ki; 3PL hizmet sağlayıcılar sistemlerini daha hesap verebilir, daha şeffaf hale getirdikçe ve müşterilerine etik ilkeler bağlamında hizmet ettikleri müddetçe daha güvenilir hale geleceklerdir. Bu sayede performansları artacak ve daha rekabetçi bir yapıya sahip olacaklardır. This research study deals with accountability, transparency and ethical behaviours in third party logistics (3PL) service providers and the impact of such issues on buyer trust and operational performance has been attempted to analyse. Towards this objective via the survey method 202 numbers of data have been collected from Turkey?s food manufacturing companies. This study analysed the data by means of LISREL based structural equation modelling. The results show that accountability dimensions have a positive impact on transparency and ethical behaviour. Correspondingly transparency and ethical behaviour dimensions also have positive effects on trust. Conversely, it is a noteworthy result that the transparency dimension has a negative effect on ethical behaviour. Finally buyer trust has a positive impact on provider?s operational performance. The findings of the current study suggest that so long as 3PL service providers make their systems further accountable, transparent and serve their customers within the limits of ethical principles, they shall become more reliable.
Collections