Yenilik özümseme algısı ve yenilik özümseme algısının yenilikçi iş performansı üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yenilik ve yenilik yöntemleri birçok alanda, özellikle yönetim alanında popüler bir konu haline gelmiştir. Ancak, yeniliğin sadece teknolojik ve bilimsel olguların kapsamında değerlendirildiği ve kullanıldığı düşünülmektedir. Gerçek ise çok daha karmaşıktır. Yenilik, bütün bu süreçleri içine alan inter-disiplinel yaklaşımlar içermesi beklenen bir çok parametreye sahip ve hakim bir kavramdır. Bu tanımların oluşumunda bireyler ve sistematikleri oldukça elzemdir. Dolayısıyla hem teoride hem de uygulayışta bu kavramın içerdiği nesnel tutumlar değişiklik göstermektedir. Bu nedenle de; yeniliklerin potansiyel uygulayıcılarının algıları ve tutumları ön plana çıkan birer faktördür. Bu argümanlardan yola çıkarak; yenilik özümseme algısı ve yenilik özümseme algısının yenilikçi iş performansı üzerine etkisi başlığı altında dört bölümden oluşan bu çalışmadaki ilk üç bölüm de, yenilik kavramlarının, türlerinin, farklı yaklaşımların ve ilişkili diğer konuların literatürdeki irdelemeleri yapılmış ve nihayetinde çalışmaya aksettirilmiştir. Çalışmanın son bölümünde yönetici ve örgüt özelliklerinin yenilik özümseme algısını oluşturulan faktörleri ne denli etkilediği ve yenilikçi iş performansının arttırılmasında ne kadar etkili oldukları ve birbirleri arasındaki ilişkiler yapılan anket uygulaması ile tespit edilmiştir.Uygulama yönetici odaklı gerçekleştirilmiş olup 136 yöneticiye içinde toplam 49 soru bulunduran bir anket formu sunulmuştur. Buradan elden edilen veriler SPSS 21.0 paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Analizler sonucunda yenilik özümseme algısını oluşturan faktörlerden görece avantajı ve uyum faktörünün etkililiği ile yenilikçi iş performansı arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiş ve öneriler bu doğrultuda şekillenmiştir. Innovation and innovation methodologies have been becoming popular issue in many areas especially in the field of management. However; innovation is considered to be composed of technology and scientific phenomenon by many. In fact, the reality is different and more complex. Innovation is actually; the combination of whole of these processes which are included by interdisciplinary approaches and many other parameters. During the formation of this definition, individuals and their systematics are quite significant. Thus, the content of this concept may differ both in theory and practice. Because of this reason, the perceptions and attitudes of potential practitioners or adopters are the primary factors. Based on this arguments, in this study with the title of the perception of the innovation adoption and the effects of innovation adoption on innovational job performance, the concepts and types of innovation, different approaches about innovation and the discussions on the literature was reflected in the four chapters. In the last chapter, the factors which create innovation adoption, the effects of manager and organization characteristics on innovation adoption and the effects of the perception of innovation adoption on innovational job performance was extensively studied and analyzed by using the method of survey in this study. In the survey study, a survey, containing 49 questions was presented to 136 managers. Obtained data was analyzed with the SPSS 21.0software package. As a result of the analysis; positively relationship between the effectiveness of relative advantage and compatibility and innovative job performance and the relationship between each other is determined, and in the recommendations are shaped according to these findings.
Collections