Toplam kalite yönetiminde eğitimin yeri; Brisa, Arçelik ve Şişecam`da toplam kalite yönetimi ve eğitim faaliyetleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde teknolojik üstünlük, en az maliyet ve hız avantajlarını kullanarak rakiplerini geçmeye çalışan firmaların kıyasıya savaşı, yokedici rekabet kavramını ortaya çıkarmıştır. Bu durum karşısında kalitenin geliştirilmesi, firmaları en çok ilgilendiren yönetim stratejisi olmuştur. Bu stratejinin temelinde ise `müşteri kraldır` özdeyişiyle özetlenen Toplam Kalite Yönetimi yatmaktadır. Bu yönetim şekli, kalitede mükemmelliğe ulaşmanın ve sürekli iyileşmenin tek yolu olarak pazarda yer almak ve yaşamanı sürdürmek isteyen tüm işletmeler için zorunlu bir hale gelmiştir. TKY'ni kendi bünyelerinde uygulamak isteyen işletmeler, önce insan felsefesinden hareketle insana yatırım yapmalıdır. Bu yatırımın temelinde de kuşkusuz onların ihtiyaçları doğrultusunda sürekli eğitimi gelmektedir. TKY'ni başarı ile uygulayan firmalara baktığımızda onların insana ve eğitime çok büyük yatırımlar yaptıklarını görmekteyiz. Bu çalışmadaki amaç, TKY'de eğitimin önemini ortaya koymak ve bu yönetim anlayışını başarı ile uygulayan Brisa, Arçelik ve Şişecam'da TKY ve eğitim uygulamalarını incelemektir. Bu çalışmanın başında çeşitli üniversite ve kuruluşlardan TKY konusunda kaynaklar derlenmiş ve incelenmiş, daha sonra da TKY yolculuğuna açılan bir kapı olarak görülen eğitim konusu ele alınmıştır. Uygulama bölümünde ise Brisa, Arçelik ve Şişecam'da TKY ve eğitim uygulamalarını görmek için eğitim bölümlerinde karşılıklı görüşmeler yapılmıştır. Bu arada Brisa'da çok kısa süreli bir eğitim programında katılımcı olarak yer alınmıştır. Son olarak TKY'ne geçişte yapılması gereken eğitim ve diğer faaliyetler, kalite çemberlerine yönelik faaliyetler ve yönetici ile çalışanların alması gereken eğitimler bir model olarak sunulmuştur. Bu çalışma; kalitenin tarihsel gelişim sürecini, TKY'nin temel ilkelerini, bu süreçte eğitimin rolü ve önemini, eğitim plan ve programlarını, Brisa, Arçelik ve Şişecam'da TKY ve eğitim uygulamalarını kapsamaktadır. Sonuç olarak; işletmeler TKY'ni sadece yeni bir yönetim anlayışı olarak görmemeli, bir yaşam biçimi olarak algılayarak insana yatırım yapmalıdırlar. * SUMMARY XS&Jff^ w?**! Today, the fierce competition between firms which use high technology and have high speed and minimum cost advantage to surpass their rivals has caused a destructive form of competition. Under these circumstances, improving quality became an important management strategy followed by firms. In the base of this strategy, Total Quality Management which is summarised with `customer is king` maxim lies. This management form which is the only way of continuous improvement and reaching perfect quality has become a necessary condition for firms to survive continuously in the market. Firms which want to apply TQM in their organizations should think first in terms of philosophy and should make investment in human potential. Of course, at the beginning of this investment, continuous education needed by employees comes first. When we look at the firms which have achieved great success by applying TQM in their organizations, we see that they have made great investment in employees and their education. The purpose of this study was to show the importance of education in TQM and applications of TQM and Education in Brisa, Arçelik and Şişecam which have been applying this management intelligence successfully. At the beginning of this study, some information about TQM from different universities and foundations was collected. Then, the subject of education seen as a door opening to TQM travel was studied. In application part, to see the applications of TQM and education in Brisa, Arçelik and Şişecam some face to face interviews have been made in the education departments of these firms. By the time, I participated in a very short education program in Brisa. At the last of this research, education and other activities for transition proses of TQM, Quality Circle activities and educations taken by managers and workers are given as new models. This study contains; historical process of improvement of quality, basic principles of TQM, the importance and the role of education in this process, education plan and programs, applications of TQM and education in Brisa, Arçelik and Şişecam. As a result, firms shouldn't see TQM as a new management intelligence only but also should perceive it as a manner of life and should make investment especilaly in human potential.
Collections