Stratejik liderlik ve bir uygulama araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
i`' nf,` V `I: özet /^VOb/^rJ Günümüz işletmelerinde stratejik kararlar ekonomik dalgalanmaların etkisinde ve küreselleşmeden kaynaklanan rekabet ortamında alınmaktadır. Gelecekteki iş ortamının daha da çetin olacağını tahmin etmek hiç de zor değildir. İşletme ve yöneticiler, özellikle de genel müdür, üzerindeki baskılar yeni ortaya çıkan ve stratejik öneme sahip olan konular hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmayı gerekli kılmaktadır. Bu nedenle ortaya çıkabilecek fırsat ve riskler sürekli olarak titizlikle değerlendirilmeli ve mevcut yönetim süreçlerinde gerekli değişiklikler yapılmalıdır. İşletmelerin çağa ayak uydurabilmesi ancak üstün becerilere sahip, fırsat ve riskleri herkesten önce sezebilen ve işletmelerinde gerekli stratejik değişiklikleri gerçekleştirebilen liderler sayesinde mümkün olabilecektir. Stratejik liderlik süreci olarak adlandırılabilecek bu süreç öncelikle genel müdüre ve üst düzey yöneticilere yönelik bir süreçtir ve büyüklüğü ne olursa olsun tüm işletmelerde uygulanabilir. Stratejik liderlik yöneticilerin işletme stratejisinin oluşumunda ve uygulanmasının tüm safhalarında rol almasını ve aşağıdaki konulara özel önem vermesini gerektirir. ^ Müşterinin gelecekteki ihtiyaçlarının ve işletmeye hammadde temin eden tedarikçilerin durumunun bugünden tahmin edilmesi, El Güncel teknoloji kullanıma önem verilmesi ve teknolojinin stratejik yönetim sürecinin vazgeçilmez bir parçası olduğunun kabul edilmesi, M İşletme çalışanlarına stratejik değişim programları çerçevesinde yeni beceriler kazandırılması, ü Stratejik yönetim süreçlerinin sürekli olarak güncelleştirilmesi ve yenilenmesi. Bu tezde amaç stratejik liderliğin sınırlarını ortaya koymak ve işletmelerin bu sınırlar içindeki faaliyetlerini, kısacası stratejik liderliğin uygulanmasını incelemektir. Bu amaçla iki ayrı işletmede anket yöntemi kullanılarak araştırma yapılmış ve işletmeler stratejik liderlik açısından değerlendirilmeye çalışılmıştır. i t; *. / V / Y * Today, strategic decisions are taken under the influences of strong economic fluctuations and competitive conditions resulting from globalization. It's quite easy to guess how tough the business environment in the future will be. Pressures on business and business leaders, particularly the chief executive, will require a deeper awareness of newly emergent strategic issues. Opportunities and risks should be known and existing management processes should be redesigned in a way to meet all the requirements of the present day and conditions. To keep pace with the continuously changing era is only possible with the leaders who can perceive the opportunities and risks beforehand, make necessary strategical changes in the company and can adapt their companies to the changing world. Strategic leadership is primarily aimed at chairman, chief executives and top managemet teams. It can be used by companies of all sizes. Strategic leadership requires top managers to be fully involved in establishing and implementation of business strategy and in particular to ensure the following points: ^ Understanding tomorrow's customer needs and supplier capabilities, Bi Giving importance to the use of up-to-date and advanced technology and accepting the fact that the technology is an indispensable part of strategic management process, B Ensuring the necessary people capabilities are developed integrally with and in support of strategic change programmes, El The continuous change and update of strategic change programmes. The main purpose of this thesis is to give an outline of strategic leadership process and see to what degree it is implemented in the companies. For this purpose, a questionnarie is given to two different companies and the results are evaluated from the viewpoint of strategic leadership.
Collections