Performans yönetimi değerlendirmesi ve yerel yönetimlerde uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET _ iv Ülkemizde Kamu Kurumlarındaki çalışanların sicillerinin düzenlenmesi- ve değerlendirilmesiyle ilgili hükümler, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve bu kanuna göre yürürlükte olan Devlet Memurları Sicil Yönetmeliğinde yer almaktadır. Belediye Memur ve Müstahdemleri Tüzüğünün kaldırılmış olması dolayısiyle Belediye çalışanlarda aynı kanun ve yönetmeliğe tabi olarak değerlendirilmektedir. Yöneticilerin çalışanları gizli olarak değerlendirmesine dayalı bu değerlendirmelerin, toleranslı, önyargılı ve kişisel olarak yapıldığı gözlenmektedir. Personel değerlendirmeleri ciddi olarak yapmadığı için terfi ve atamalar da herhangi değerlendirmeye tabi tutulmamakta ve sürekli olarak yönetim problemleri yaşanmaktadır. Son yıllardaki İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki hızlı gelişmeler tüm Kurum, Kuruluş ve İşletmeleri etkilemektedir. Ülkemizdede özellikle özel sektör kuruluşları bu gelişmeleri yakınen takip edebilmekte ve kendilerini geliştirmektedirler. Ancak Kamu sektöründe bu gelişme sağlanamamaktadır. Kamu sektöründe ve Yerel yönetimlerde halen 1986 tarihli Personel Sicil Yönetmeliği uygulanmakta ve bu uygulama da yılda bir defa düzenlenen rutin bürokratik işlem olarak görülmektedir. Bu rutin uygulamada Yöneticiler çalışanların sicil raporlarını düzenlerken ağırlıklı olarak hayat pahalılığını düşünerek çalışanın sicilinin olumsuz olmaması için müsamahalı davranmakta ve çalışanın gerçek performansını objektif olarak değerlendirememektedirler. İşte Ülkemizin bu gerçeğinden hareketle tez çalışmamızda öncelikli olarak Performans Yönetimi ve Değerlendirmesinin tanımlanması, Önemi ve faydaları ile yöntemleri araştırılarak çeşitli yaklaşımlarla açıklanmaya çalışılmış ve bu açıklamalar ışığında Uygulama bölümünde Performans Yönetimi ve Değerlendirmesinin esasını teşkil eden Değerlendirme formuönerisi geliştirilerek en önemli Yerel Yönetim birimi olan Belediye örneğinde Tuzla Belediyesinde uygulanmıştır. Uygulama sonunda Tuzla Belediyesinde çalışanların mevcut Personel Sicil Yönetmeliğine göre çok müsamahalı değerlendirildiği ve bu değerlendirmelerin objektif olmadığı bariz olarak görülmüştür. Bu tez çalışmasının, başta Yerel yönetimler olmak üzere, amaç ve işlev yönüyle benzerlik gösteren Kamu kurumları ve Özel Sektör kuruluşlarında, Personel değerlendirmesi yöntemlerinin sorgulanması ve geliştirilmesinde ışık olması ümidiyle. SUMMARY The rules related to evaluating and organizing the records of the sivil servants` in our country take place in the 657 numbered ' Government Officials Law' and the rules of this law are valid. Since the regulations for the municipality officials and employees had been abolished, the municipality personnel are being treated with the same law and regulations. According to this regulations, evaluation of records of the personnel is done by the administrators secretly.In practice, this is being observed tolerated, unjudicial and personal, since the evaluation of personnel is not being done seriously, too. Becaue of this, continious administration problems exist. Rapid developments in the management of human resources in recent years affected all the associations, foundations and establishments.Private sector foundatios in our country are being able to follow these developments and are being able to redevelop themselves. Unfourtunately, these developments in the public sector have not been achieved. In the public sector and municipalities, personnel records regulations have been practised since 1986 and this is being observed as a periodic procees. With this procees, administrators treat personnel considering the living standarts of them and do not intent to give lower marks in their records. In this thesis considering this reality of our country, the definition, importance,usefullnes and the methots of performance management and evaluation are investigated and explained with different approaches.Under the lights of this explanations, in the last chapter of this thesis, a proposal form for personel evolation was devoloped in the Tuzla Municipality model. After this application^ has been observed that records of the employees of the Tuzla Municipality had been evaluated with extreme tolarance and un objectively.It is expected that, this thesis study could help to question and to develop the personnel evaluation methods in the public and private sector foundations which present similarities, especially in local goverments.
Collections