İşletmelerde sosyal sorumluluk kavramının yönetim fonksiyonlarında etkisi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Asrımızda ekonomik ve sosyal hayatın yükselen değeri sosyal sorumluluktur. Çünkü, kainatta her şey zıddıyla bilinir. Karanlık olmaz ise ışığın, zarar olmazsa karın, başarısız işletmeler olmazsa başarılı işletmelerin kıymeti bilinmez. Çağımızın en önemli özelliklerinden birisi iyilikle kötülüğün çabuk yayılmasıdır. Belki de hiçbir asıda, neme lazımcılık, merhametsizlik ve sorumsuzluk bu denli artmamıştı. Bu sebepledir ki. Sosyal sorumluluk teknoloji çağında en fazla aranan, özlenen ve hasreti çekilen faziletin, erdemin, dürüstlüğün ve şefkatin ifadesidir. İşletmelerde çevresinden şefkat görmek istiyor ise şefkatli olmalıdırlar. Rüzgar eken fırtına biçer misali, işletmeler sorumsuzluk yerine sorumluluk akip onun tatlı meyvesi olan karı biçmelidir. Sosyal sorumluluk, ekonomik ve sosyal şartlara, iş ahlakına, işletme içi ve dışındaki kişi ve kurumların beklentilerine uygun cevap verme ve insanları memnun etmektir. İşletmelerde şüphesiz memnun olmak isteyeceğinden, memnun edeceği kişi ve kurumların sayısını çoğaltıp, bunun yansımalarının değerlendirilmesi stratejisini geliştirmelidir. Böylece büyüme ve karlılığını istikrara kavuşturmalıdır. Zira sosyal sorumluluk faaliyeti, işletmeler için kara gün dostudur. İşletmelerin kabul görmesi, benimsenmesi; gerçek manada büyümesine, güzel işler yapmasına ve çevresine hassasiyeti ve yardımları ölçüsüne bağlıdır. İşletmeler, `müşterilerin sevgisi kemale, cemale ve ihsana müteveccihdir` sırrına ermelidir. Yöneticilerin sosyal sorumluluk anlayışlarının ve davranışlarının belirlenmesi, yönetim alanlarına ve kararlarına ne ölçüde etki ettiğinin tespitine ilişkin otomotiv sektöründe yapmış olduğumuz araştırmaya göre; işletmeler, kuruluş aşamasında sosyal sorumluluk anlayışı ile hareket ettikleri, iş ahlakı ve kanunlara karşı hassas oldukları görülmektedir. Diğer taraftan, işletmenin öncelikli amacının varlığını sürdürme ve pazar payını arttırma olduğu, sosyal sorumluluk amacının ise son sırada olduğu görülmektedir. Yöneticiler, sosyal sorumluluğa önem verilmesinde, işletmenin toplum nazarındaki izlenimi, kanuni müeyyideler ve teşvik edici unsurların etkisi olduğunu savunmaktadırlar. In our century rising value of the economical and social life is responsibility. Because, everything in the universe is known with their antonyms. In the absence of the dark, the light; in the absence of the loss, the profit; in the absence of the unsuccessful business enterprises, the successful enterprises can not be valued. The most important feature of our time is that goodness and badness spread rapidly. Perhaps, not giving a damn, mercilessness, and irresponsibility had never been so increased. It is for this reason that social responsibility is the expression of virtue, honesty and mercy that are longed for and missed most in this century. If the enterprises want to be threatened with kindness must be kind too. Just like the one sow the wind and reap the whirlwind, instead of irresponsibility, enterprises must sow responsibility and reap profit, its delicious fruit. Social responsibilty is to give the right answer to the economical and social conditions.business morals, meet the need of people inside and outside of the firms and please them. Certainly, in the enterprises the strategy of incresing the number of people and firms to be pleased and search for its results must be developed instead of wishing to be pleased. Thus development and determination are stabilized. Because social responsibility action is for the enterprises a fellow for black day. The appropriation of the firms depends on their development in the real sense, their good activities.their sensitiveness to the environment and their quantity of help. Enterprises must understand the secret of the fact that 'the love of the customers depends on the perfection, beauty and benevolence.' According to the investigation in automotive industry to designate the social responsibility understanding and behaviour of the directors and to determine how far it effects to the administration areas and determinations;it is seen that enterprises behave with the social responsibility and sensitive to the business morals and laws at the beginning of the foundation. On the other hand it is seen that the first aim of the firm is to try to exist and to increase the share of the market;and social responsibility comes last. The directors claims that the immpression of the enterprises in the society Jaw sanction and encouriging factors are effective for giving importance to social responsibility.
Collections