Kimyasal denge konusunun bilgisayar destekli öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KİMYASAL DENGE KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİ Birgül ABTEKİN TERZİ Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü OFMA Eğitimi Bölümü Kimya Eğitimi Ana Bilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi/ Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Erol ASKER) Balıkesir, 2004 Bu çalışmada, ortaöğretim Kimya ve üniversite Genel Kimya derslerinde Kimyasal Denge ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli ve geleneksel öğretim yöntemlerinin etkinliklerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bunun için ilk olarak Kimyasal Denge ünitesi ile ilgili içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizine göre hedef-davranışlar belirlenmiştir. Bu hedef-davranışlara göre ders planlan hazırlanmıştır. Ortaöğretim düzeyinde, Balıkesir ili Merkez ilçesindeki bir Anadolu Lisesinde 2003-2004 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 10. sınıflardan dört sınıf ile çalışılmıştır. Sınıflardan ikisi deney, ikisi kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Dersin başında bütün sınıflara Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (KDYTÖ), öğrencilerin ön bilgilerini kontrol etmek için Kimyasal Denge Kavram Testi (KDKT) ve deney gruplarına ayrıca Bilgisayar Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeği (BKYTÖ) uygulanmıştır. Kimyasal Denge ünitesi, deney gruplarında bilgisayar destekli öğretim ile kontrol gruplarında geleneksel öğretim ile işlenmiştir. Üniversite düzeyinde örneklemi, 2003-2004 eğitim-öğretim yılında Necatibey Eğitim Fakültesi (NEF) Genel Kimya dersini alan öğrenci gruplarından iki tanesi oluşturmaktadır. Bu iki grubun öğrencileri rasgele deney ve kontrol gruplarına dağıtılmıştır. Lise öğrencilerine uygulanan anket ve testlerin aynısı dersin başında üniversite öğrencilerine de uygulanmıştır. Öğretim sonrasında deney ve kontrol gruplarının hepsine KDKT son test olarak uygulanmıştır ve sonuçlar karşılaştırılmışlar. Yapılan karşılaştırmalardan deney gruplarının kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Kimyasal Denge ii ABSTRACT COMPUTER ASSISTED INSTRUCTION OF CHEMICAL EQUILIBRIUM SUBJECT BirgOl ABTEKİN TERZÎ Balıkesir University, Institute of Science Chemistry Education Department (M.S.Thesis/Supervisor:Yrd. Doç. Dr. Erol ASKER) Balıkesir, 2004 In this study, comparison of the effectiveness of Computer Assisted Instruction (CAT) and traditional instruction in teaching chemical equilibrium unit in high school and university level General Chemistry courses has been aimed. Firstly, a content analysis has been performed for the chemical equilibrium unit. Than, the objectives and learning outcomes of the course have been set according to the content analysis. Lesson plans have been prepared to achieve the objectives and learning outcomes. For the high school level, four 10th grade classes attending to an Anadolu high school in Balıkesir during the academic year of 2003-2004 were selected. At the beginning of the first lesson, the students have been asked to complete an Attitude toward Chemistry Survey (ACS), an Attitude toward Computer Using Survey (ACUS), and a Chemical Equilibrium Concept Test (CECT) as the pre-test. Two of the classes have been selected as the experimental group whereas the other two as the control group. Chemical equilibrium unit has been taught to the experimental group using CAI method while the control group has been taught using traditional instruction methods. At the university level, two groups of General Chemistry students attending Necatibey Education Faculty (NEF) during the academic year of 2003-2004 have been selected. The students of each group have been randomly assigned to the experimental and control groups. The surveys and tests administered to the high school students have also been given to the university students at the beginning of the instruction. At the end of the instructions, CECT has been re-administered as the post-test to the both experimental and control groups and the results have been compared. The results of CECT suggest that the experimental groups did better than the control groups. Key Words: Computer Based Instruction, Chemical Equilibrium. m
Collections