İlköğretim ikinci kademe yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet: İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KATI VE SIVILARIN BASINCI KONUSUNDA SAHİP OLDUKLARI KAVRAM YANILGILARI Emine Akdemir Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Fen Bilgisi Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr Neşet Demirci) Balıkesir, 2005 Bu çalışmanın ana amacı ilk öğretim yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını belirlemek ve öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı tutumlarının etkisini incelemektir. Bu amaçla geliştirilen ili aşamalı katı ve sıvıların basıncı konusundaki kavram yanılgısı testi ve fen bilgisine karşı tutum ölçeği Balıkesir ili merkezinde, bulunan altı ilköğretim okulunda: Yıldız İlköğretim, Kuvva-i Milliye İlköğretim, Fatih İlköğretim, Ali Şuuri İlköğretim, Mehmetçik İlköğretim ve Karesi İlköğretim'de toplam 388 kişiye uygulandı. Bu çalışmada elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin geleneksel metodla yapılan öğretiminden sonra katı ve sıvıların basıncı konusunda bir çok kavram yanılgısına sahip oldukları bulunmuş ancak öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının onların cinsiyetine ve fen bilgisine karşı olan tutumlarına bağlı olmadıkları bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Kavram yanılgısı, katı ve sıvıların basıncı, iki aşamalı test, fen bilgisi. ABSTRACT PRIMARY SCHOOL 2ND LEVEL SEVENTH GEADE STUDENTS' MISCONCEPTIONS ABOUT SOLID AND LIQUIDS PRESSURE Emine AKDEMİR Balıkesir University, Institute of Science Departman of Primary School Science Education (MSc Thesis Supervisor: Asst. Prof. Dr. Neşet Demirci) Balıkesir, Turkey, 2005 The main aim of this study was to determine seventh grade primary school students' misconceptions about solid and liquids pressure and its effect of their attitudes toward sciene course. In this purpose two-tiers misconception test was devoloped about solid and liquids pressure and attitude toward science course questionnaire were applied to 388 students in the following six primary schools: Yıldız Elementry, Kuvva-i Milliye Elementry, Fatih Elementry, Ali Şuuri Elementry, Mehmetçik Elementry and Karesi Elementry in Bahkesir/Turkey. Analizing all data obtained from this study, after the traditional instruction it is found that students have many misconceptions about solids and liquids pressure, however those misconceptions do not depend on students' gender nor their attitudes toward science course. KEY WORDS: Misconceptions, solids and liquids' pressure, two-tiers test, science.
Collections