`Canlılar çeşitlidir` ünitesinin öğretilmesinde zihin haritalama tekniği kullanılarak geliştirilen yapılandırmacı öğretim yönteminin uygulanması ve geleneksel yöntemle karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `CANLILAR ÇEŞİTLİDİR` ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE, ZİHİN HARİTALAMA TEKNİĞİ KULLANILARAK GELİŞTİRİLEN YAPILANDIRMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN UYGULANMASI ve GELENEKSEL YÖNTEMLE KARŞILAŞTIRILMASI Funda KIDIK (ELGİN) Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Osman YILDIRIM ) Balıkesir, 2005 Bu çalışmanın amacı `Canlılar Çeşitlidir` ünitesinde tasarlanan öğretim modelinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada araştırmacı tarafından üniteyle ilgili başarı testi geliştirilmiştir. Geliştirilen test örnekleme öntest ve sontest olarak uygulanmıştır, örneklem 2004-2005 yılında Balıkesir - Susurluk Demirkapı Şeref Eğinlioğlu ve Gökçeören ilköğretim Okullarında okumakta olan 2 sınıftan (n =35 ) oluşmaktadır. Deney grubuna, öntest uygulandıktan sonra tasarlanan öğretim modeli uygulanmış, kontrol grubunda konuların işlenişine hiçbir etki yapılmamıştır. Tasarlanan öğretim modeli ünitenin analizi, ders planları, çalışma yapraklan, konulara ilişkin yansılar, bilim CD'leri ve öğrencilerin oluşturduğu zihin haritalarından oluşmaktadır. Tasarlanan öğretim modeli deney grubuna sınıf IIortamında uygulanmıştır. Ünite sonunda öntest olarak uygulanan test son test olarak yeniden uygulanmıştır. Test, ilişkili örneklemlerde ve ilişkisiz örneklemlerde t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları deney grubunda başarının kontrol grubundakinden daha fazla olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, zihin haritalama tekniği kullanılarak geliştirilen yapılandırmacı öğretim modelinin öğrencilerin başarısında anlamlı olduğu görülmektedir. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Zihin Haritalama / 4. Sınıf / `Canlılar Çeşitlidir` Ünitesi / Yapılandırmacı öğretim Modeli / Çalışma Yaprağı / Ünite Başarı Testi / Öntest - Sontest Kontrol Gruplu Model III ABSTRACT USING MIND MAPPING WITH SUGGEST CONSTRUCTIVE INSTRUCTION MODEL TO TEACHING `LIVING VARIATION` UNIT APPLICATION AND COMPRASION WITH TRADITIONAL MODEL Funda KIDIK (ELGİN) Balıkesir University, Institute of Science, Department of Biology Education ( Master Thesis / Supervisor: Yrd. Doç.Dr. Osman YILDIRIM) Balıkesir-Turkey, 2005 The purpose of this study was to investigate planing of the instruction model on primary fourth primary school students accomplishment and understanding of `Living Variation `unity. In this study a unity success test was developed. The test was applied as sampling, pretest and posttest The sampling data was collected from the Demirkapı Şeref Eğinlioğlu and Gökçeören Primary School in Balıkesir -Susurluk -Turkey during 2004-2005 academic year. 35 student from two classes were included in this study. After the pretest, the instruction model was applied to the experimental group but no change was made to the teaching style for the control group. The instruction model consisted of analysis of unity, lesson plan, concept worksheet, dia with that subject, CD of science and mind mappings prepared by students. The instruction model was applied IVto the experiment group in a class. The pretest was given as a posttest at the end of unity to see the result of the instruction model. The result of pretest ond post-test in related and unrelated samples were analysed by using t-test. The succes of experiment group was found to be higher than control group. In conclusion; constructive instruction model improved by using the mind.mapping technigue in students accomplishment. KEY WORDS: Mind mapping / `Living Variation` / Constructive Instruction model / Worksheet / Unit Success Test / Pretest-posttest control group model / fourth class.
Collections