Balıkesir ilinde bulunan resmi ortaöğretim kurumlarındaki okul yöneticilerinin toplam kalite yönetimi uygulamalarına ilişkin algı ve hazır bulunuşlukları
dc.contributor.advisor | Gür, Hülya | |
dc.contributor.author | Ay, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:53:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:53:59Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62093 | |
dc.description.abstract | ÖZET BALIKESİR İLİNDE BULUNAN RESMİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ OKUL YÖNETİCİLERİNİN TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN ALGI VE HAZIR BULUNUŞLUKL ARI Elif AY Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Hülya Gür) Balıkesir, 2005 Üretim ve hizmet alanında elde ettiği iyi sonuçların ardından Toplam Kalite Yönetimi'nin okullarda karşılaşılan kalite sorunlarına etkili bir çözüm olacağı düşünülmektedir. TKY bir kurumdaki herkesin kaliteden sorumlu olduğunu vurgulayan bir felsefedir. TKY'nin eğitime uyarlanması okullarda etkililiği engelleyen unsurları ortadan kaldırır ve çalışanları sürekli gelişme etkinliklerine katılmalarında ve müşteri ihtiyaçlarına odaklanmalarında cesaretlendirir ve motive eder. Okullarda TKY uygulamalarının temel unsuru okul yöneticilerinin liderliğidir. Okul yöneticileri okullarında gerçekleştirilen TKY etkinliklerini desteklemezlerse, okul çalışanları motivasyon ve gelişimi oluşturamazlar. Okullarda TKY uygulamalarında okul yöneticilerinin sahip olduğu rollerin önemi nedeniyle bu araştırma resmi ortaöğretim kurumları okul yöneticilerinin okullarında TKY uygulamalarına ilişkin algı ve hazırbulunuşluklarına odaklanmıştır. Resmi ortaöğretim kurumları okul yöneticilerinin okullarında TKY uygulamalarına ilişkin algı ve hazırbulunuşlukları anket ve görüşme metodlarıyla belirlenmiştir. Araştırma sonuçları betimsel istatistikle sunulmuştur. Elde edilen bulgular resmi ortaöğretim kurumlan okul yöneticilerinin okullarında TKY uygulamalarına ilişkin görüşlerini ve eksikliklerini ortaya koymaktadır. Buna göre, okul yöneticilerinin vizyon-misyonun belirlenmesi, takım çalışması yapılması, müşteri odaklılığını uygulanması, süreçlerin iyüeştirümesi ve TKY eğitimi konularına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark vardır. Ayrıca resmi ortaöğretim kurumlan okul yöneticilerinin görüşleri analiz edilerek resmi ortaöğretim kurumlarında TKY uygulamalarım geliştirmek amacıyla bir dizi öneri sunulmuştur. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Oklularda TKY Uygulanması/ Resmi Ortaöğretim Kurumlan Okul Yöneticileri. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT PUBLIC SCHOOL ADMINISTRATORS' PERCEPTIONS AND READINESS OF TOTAL QUALITY MANAGEMENT IMPLEMENTATIONS IN BALIKESİR Elif AY BahkesirUniversity, Institute of Science, Department of Mathematics Education (Master of Science (MSc) Thesis/ Supervisor: Ass. Prof. Dr. Hülya GÜR) Bakkesir-Turkey, 2005 After its good results in production and service, Total Quality Management (TQM) is considered to be an effective answer to quality problems faced in schools. TQM is a philosophy which emphasizes that quality is responsibility of everyone in an organization. Adoption of TQM in education eliminates inefficiencies in schools and encourages and motivates employees to participate in continuous improvements and to focus on customer needs. The key factor of implementing TQM at schools is leadership of school administrators. Unless school administrators support TQM activities at schools, school staff can't generate motivation and improvement. Because of the importance of school administrators roles in implementation of TQM at schools this study was designed to examine public high-school administrators' perceptions and readiness of implementation of TQM at public high-schools. Public high-school administrators' perceptions and readiness of implementation of TQM at public high-schools were obtained from a questionnaire and interviews. The findings of the research were presented with descriptive statistics. The findings shows that public high-school administrators have misunderstandings about implementation of TQM at public high-schools. A significant difference was observed about detennining vision-mission, team-study, customer-driven study, process improvement and TQM education in the perceptions of public school administrators. From the analysis of public school administrators' perceptions a series of recommendations were developed for implementing TQM at public high-schools. KEY WORDS: Implementing TQM at schools / public high-school administrators. M | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Balıkesir ilinde bulunan resmi ortaöğretim kurumlarındaki okul yöneticilerinin toplam kalite yönetimi uygulamalarına ilişkin algı ve hazır bulunuşlukları | |
dc.title.alternative | Public school administrators' perceptions and readiness of total quality management implementations in Balıkesir | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 190996 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 169031 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |